OK-koncernen, der i Jammerbugten har tankstationer i Pandrup, Tranum, Brovst, Skovsgaard, Birkelse og Vester Thorup, har fremlagt et rekordoverskud på 586 millioner kroner før skat.
Resultatet for 2019 er især et udtryk for, at moderselskabet har haft vækst på stort set alle forretningsområder, skriver OK i en pressemeddelelse.
Det er meget tilfredsstillende, at OK oplever stigende kundeloyalitet på det danske marked, mener Jørgen Wisborg, CEO i OK og bestyrelsesformand i Kamstrup.
”I moderselskabet har vi i de senere år investeret meget i at digitalisere og forbedre kundeoplevelsen på vores mere end 670 tankstationer og 75 Truck Diesel stationer, til landbruget og øvrige erhvervskunder. Vi er eksperter i kundeservice i OK, men det er klart, at innovative abonnementsløsninger og digitale betalingsløsninger i høj grad har været med til at understøtte det hårde salgsarbejde,” siger Jørgen Wisborg i pressemeddelelsen og tilføjer:
”Udgangspunktet for vores digitaliseringsstrategi er, at det skal være nemt og bekvemt at være kunde i OK, og det lader til, at kunderne belønner os for vores strategi.”
Positiv udvikling hele vejen rundt
Den positive udvikling gælder på stort set alle koncernens forretningsområder. Også i vaskehalskæden, der tæller 185 vaskehaller, fortsætter væksten.
”Faktisk byggede vi 22 nye, svanemærkede vaskehaller alene i 2019 for at imødekomme behovet,” siger Jørgen Wisborg.
På området for opvarmning af boliger fordeler salget sig i højere grad på flere af de koncepter, som OK har lanceret i de senere år, herunder leasing og abonnementsløsninger.
”Vi har aldrig solgt så mange varmepumper før, og det er selvfølgelig et af de forretningsområder, som vi forventer os meget mere af i fremtiden. Når kunden beslutter sig for at skifte sit oliefyr, så skal vi stå klar med et miljøvenligt og effektivt alternativ,” siger Jørgen Wisborg.