#FodboldtrøjeFredag for fjerde år i træk til fordel for børn med kræft
Børnecancerfonden og Danske Spil opfordrer alle til at trække i fodboldtrøjerne i den gode sags tjeneste i morgen fredag den 3. marts. Der afholdes den årlige indsamlingsdag #FodboldtrøjeFredag, hvor alle kan være med til at støtte kræftramte børn og deres familier. Sidste år blev der indsamlet 1,5 millioner kroner – og man håber, at årets indsamling rammer ny rekord.
Danske Spils sportspilschef Jens Nielsen kendte konceptet med at samle penge ind ved at tage fodboldtrøjer på fra England. Den gode idé tog han med hjem og startede op i Danmark, og i samarbejde med Børnecancerfonden kan danskerne nu trække trøjen over hovedet i en god sags tjeneste for fjerde år i træk.
”Vi håber, at rigtig mange vil deltage i år og også donere og være med til at samle penge ind til det gode formål. Det ligger i Danske Spils DNA at være både til glæde og til gavn, og dette initiativ er i sin essens netop en kombination af de to ting. Vi synes, at FodboldtrøjeFredag er en god og sjov måde at være sammen på som kollegaer og samtidig støtte et godt formål,” siger Jens Nielsen.
Konceptet bag #FodboldtrøjeFredag er simpelt:
Tag en fodboldtrøje på, indbetal et valgfrit beløb til Børnecancerfonden og del gerne et billede på de sociale medier under #FodboldtrøjeFredag.
Alle pengene går ubeskåret til Børnecancerfondens arbejde med at støtte kræftramte børn og deres familier.
Penge til oplysning, støtte og forskning
Hos Børnecancerfonden er man stolte af den årlige #FodboldtrøjeFredag, der sikrer opmærksomhed på børn med kræft, samtidig med at det rejser penge til vigtig forskning i børnekræft, oplysning og støtte til familierne.
”Det betyder rigtig meget, at #FodboldtrøjeFredag er blevet en succes, hvor rigtig mange i hele landet har lyst til at deltage og bakke op. Vi kan slet ikke gøre en forskel uden penge udefra. Og i år oplever vi, at endnu flere virksomheder afholder #FodboldtrøjeFredag som en festlig dag med kollegerne, hvor man samtidig støtter børn med kræft” siger Marianne Benzon Nielsen, direktør i Børnecancerfonden.
Det er fjerde år i træk, at #FodboldtrøjeFredag finder sted. Dagen startede oprindeligt i 2019 som en intern begivenhed hos Danske Spil, og siden har det grebet om sig og er vokset år for år. I dag er det en national begivenhed, der i fællesskab arrangeres af Børnecancerfonden og Danske Spil. Sidste år blev der sat rekord med en indsamling på 1,5 millioner kroner – og man håber, at rekorden står for fald igen i år.
Sådan deltager du i #FodboldtrøjeFredag
FodboldtrøjeFredag går kort fortalt ud på, at du tager din yndlingsfodboldtrøje på netop den dag og tager en selfie eller et billede med dig og dine venner/kollegaer i fodboldtrøjerne.
Del billedet på SoMe og vis, at du støtter op om sagen med #FodboldtrøjeFredag.
Donér derefter et beløb, for eksempel 50 kroner, til Børnecancerfondens arbejde på MobilePay 201717.
Læs mere på FodboldtrøjeFredags hjemmeside: https://fodboldtroejefredag.dk/