Jammerbugt Kommune søger: Tre socialrådgivere til Børne- og Familierådgivningen

Jammerbugt Kommune
Foto: Jammerbugt Kommune
Print Friendly, PDF & Email

JOBANNONCE: Tre socialrådgivere til Børne- og Familierådgivningen Jammerbugt Kommune

Brænder du for arbejdet med børn og deres familie, er du måske vores næste kollega. Stillingerne er en opnormering, i henhold til at kunne implementere og håndtere Barnets Lov. Alle 3 stillinger er på 37 timer/uge, stillingerne er med opstart 1/1 2024.

Børne- og Familierådgivningen er en del af Jammerbugt Kommunes Børne- og Familieforvaltning. Vi har til huse på rådhuset i Fjerritslev, men dækker hele Jammerbugt Kommune. Vi er en afdeling hvor der er stor både personlig og arbejdsmæssig fleksibilitet.

Børne- og Familierådgivningen dækker bredt børn og unge 0-18 år og efterværn 18-23 år. Vi dækker både det almene og det specialiseret område. Afdelingen har 45 rådgivere, som er fordelt i 4 teams – modtagelsen, børneteam, ungeteam og specialteam med tilhørende fagkoordinatorer.

I forbindelse med implementering af Barnets Lov sætter vi fokus på om den nuværende organisering er mest optimal, i forhold til de ændringer der kommer med Barnets Lov, så du kan dermed forvente at du starter ind i en stilling, hvor du skal være medskabende til at få skabt forandringer/justeringer i forhold til nuværende mindset (børnesyn og tilgang) og organisering (det bedste udgangspunkt for sagsarbejdet).

Du vil komme til at blive kollega med kompetente, faglige og omsorgsfulde kollegaer. Vi har længe anvendt makkerskaber i mange situationer i vores sagsbehandling, og det både inden for og mellem nuværende teams. Du vil få tilknyttet en mentor, som hjælper dig godt ind i funktionen og arbejdsgangene hos os. Ligesom de faglige koordinatorer vil være  tilgængelige og nærværende i dagligdagen.

Vi forventer af dig

  • at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • kan arbejde systematisk ud fra lovgivning og IT-systemer (DUBU)
  • er en teamplayer, samtidig med at du kan arbejde selvstændigt og loyalt ud fra fælles værdier og retningslinjer
  • i en faglig kontekst kan analysere og vurdere komplicerede familieorienterede problemstillinger og bidrage til løsningsfokuserede tiltag
  • har kendskab til ICS og SOS-metoderne
  • er positiv og har lyst til at bidrage til det sociale og faglige fællesskab både i eget team og i hele afdelingen
  • at du har en tilgang der altid tager udgangspunkt i barnets perspektiv
  • at du tænker og tager udgangspunkt i inddragelse, som vej for dit sagsarbejde
  • trives i en hverdag præget at uforudsigelighed og at du er psykisk robust til at mestre dette
  • på en respektfuld og omsorgsfuld måde overfor familierne, kan håndtere myndighedsrollen

Hvad kan du forvente af os

  • en arbejdsplads med høj faglighed, med en åben og tryg samarbejdskultur
  • sparring og makkerskaber, således vi alle lykkes med opgaven
  • supervision
  • frihed til at arbejde selvstændigt, med ansvarlige kollegaer og ledelse på hele afdelingens vegne
  • en arbejdsplads hvor der er et godt samarbejde på tværs, både i egen afdeling og med eksterne samarbejdspartnere.
  • Flekstid og mulighed for hjemmearbejde
  • At du får den nødvendige hjælp og støtte ifm. din opstart hos os.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Louise Jæger på telefon 41 91 29 16.

Der er ansøgningsfrist den 16. november 2023, kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 20. november 2023.

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.