Jammerbugt Kommune søger: Økonomikonsulent til beskæftigelsesområdet

Foto: Jammerbugtposten.dk
Print Friendly, PDF & Email

JOBANNONCE: Økonomikonsulent til beskæftigelsesområdet

I Social-, Sundheds- og Beskæftigelsesforvaltningen i Jammerbugt Kommune vægter vi den gode økonomistyring og går op i, der er styr på detaljerne.
Er du vild med tal og økonomi? Har du sans for detaljerne og kan omsætte betydningen heraf i det store økonomiske perspektiv? – så kan du blive vores nye kollega.

Generelt om stillingen

Som økonomikonsulent bliver du en del af økonomiteamet i sekretariatet i forvaltningen. Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå af økonomistyring, budget, budgetopfølgning, regnskab, statistik, ledelsesinformation og meget mere inden for beskæftigelsesområdet. Du vil blive en del af et dygtigt team, som løser mange forskelligartede økonomiopgaver med høj kvalitet og i et tæt samarbejde.

I hverdagen vil du arbejde tæt sammen med ledere, medarbejdere og øvrige økonomikonsulenter i sekretariatet.

Som økonomikonsulent på beskæftigelsesområdet er dine opgaver bl.a.:

  • At understøtte og assistere ledelsen på området med styring og opfølgning på økonomien på beskæftigelsesområdet
  • Budgetlægning, budgettildelingsmodeller, regnskabsafslutning
  • At bidrage med økonomiforståelse og viden i det tværfaglige samarbejde
  • At videreudvikle og automatisere økonomistyringsværktøjerne på beskæftigelsesområdet

Dine kvalifikationer

Ud over at vi forventer du har en høj faglighed, som du formår at omsætte i hverdagen, forventer vi også at du tør tænke anderledes og gøre tingene på ”Jammerbugtsk”. Du skal kunne agere i en hverdag baseret på tillid fra ledelse og kollegaer, og som del af et selvstyrende team hvor der tages ansvar for den samlede opgaveløsning i teamet.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • Er fortrolig med økonomiopgaver og eventuelt har en uddannelse med offentlig administration eller økonomi som speciale.
  • Har erfaring med kommunaløkonomi
  • Har erfaring med for beskæftigelsesområdet
  • At du tager ansvar for opgaveløsningen og kan navigere i de forskelligartede opgaver, som skal løses i en tempofyldt og foranderlig hverdag
  • Kan holde hovedet koldt og humøret højt også i travle perioder
  • Kan arbejde med korte deadlines
  • Er god til at bevare overblikket med mange bolde i luften og trives med ansvar
  • Har flair for Excel og kan tilgå andre IT-systemer med lethed

De primære systemer vi arbejder i, og som vil være en fordel (men ikke et krav) at have kendskab til er ØS Indsigt, AS2007, Targit, KMD Opus Løn og Excel samt Schultz Fasit.

Vi tilbyder:

  • En arbejdsplads, hvor vi står sammen om at løse opgaverne og har fokus på sparring
  • En arbejdsplads hvor selvstændighed i opgaveløsningen vægtes højt
  • En uformel omgangstone og ”højt til loftet”
  • Dygtige og engagerede kolleger i et team med et stærkt sammenhold og højt humør

Det praktiske:

Stillingen er på 37 timer ugentligt. Løn efter overenskomst og principperne i Ny Løn.

Ansættelsessted er Administrationsbygningen Brovst, Borgervænget 12, 9460 Brovst.

Ansøgningsfristen er den 21. maj 2023 – ansættelsessamtaler forventes at finde sted den 23. maj 2023. Ansættelse fra den 1. august 2023 eller snarest muligt.

Evt. spørgsmål vedrørende jobbets indhold kan rettes til teamleder Henrik Kjeldgaard, mobil nr. 41 91 24 64 eller mail hkk@jammerbugt.dk

LÆS OGSÅ: Konfirmationer den 22. april 2023 i Brovst Kirke