Dagli’Brugsen vinder på jobglæde i detailbranchen

Foto: Coop Danmark

I ny stor undersøgelse fra Jobindex bliver Dagli’Brugsen kåret som det bedste sted at arbejde, blandt 18 kæder.

Resultatet er baseret på besvarelser fra knap 7.000 nuværende og tidligere medarbejdere, der i undersøgelsen evaluerer deres jobglæde på arbejdspladsen.

-- annonce ---

– Jeg er ekstremt stolt over vi vinder på jobglæde i detailbranchen. Specielt fordi det er vores egne kolleger i butikkerne, der anerkender Dagli’Brugsen som en god arbejdsplads. Resultatet kommer ovenpå en pandemi, der har sat ekstra krav til vores kolleger i butikkerne. De har ydet en indsats udover det sædvanlige for at servicere og sikre kundernes behov og myndighedernes retningslinjer. Kollegerne i butik fortjener den største anerkendelse for den indsats, de har gjort både før, under og efter, at vi blev udfordret af en pandemi, siger kædedirektør i Dagli’Brugsen Maria Beck Tange.


Undersøgelsen fra Jobindex konkluderer at et kundeorienteret arbejdsmiljø er kilde til stolthed i branchen. Ligesom det at gøre karriere og mulighederne for at avancere i jobbet er synligt for kandidaterne.

-I tråd med Coops nye strategi er fokus på kunderne en af vores vigtigste prioriteter i Dagli’Brugsen. Vi er relativt små huse hvor vi har en stærk forbindelse til lokalsamfundet og det er vigtigt for os at tilbyde den service og de varer, der efterspørges lokalt. Derudover er frihed, ansvar og indflydelse på sin arbejdsdag vigtig hos os. Vi er til stede mange steder og hvis vi tager vores søsterkæder med, så er udviklingsmulighederne mange, siger Maria Beck Tange og fortsætter:

-Mine kolleger i butikkerne er utrolig stolte af deres butikker og deres funktion lokalt. Det kommer blandt andet til udtryk i de mange aktiviteter, der bliver sat i gang lokalt som er mere end blot at sælge dagligvarer – det kunne f.eks. være fællesspisninger, vinsmagninger, juletræsfester og mange andre lokale aktiviteter. Det kommer også til udtryk i tilgangen til kunderne – vores medarbejdere yder en grad af service, som er helt ekstraordinær – og det gør de fordi tilfredse kunder er et kvalitetsstempel af deres arbejde og deres butik.