Bliv en bedre leder med en mini-MBA

Print Friendly, PDF & Email

Kunne du godt tænke dig at udvikle dig inden for ledelse og opnå kompetencer, du måske ikke før besad? Så kunne det tænkes, at en mini-MBA er noget for dig. Med lederuddannelsen bliver du rustet til fremtidige situationer, du kan komme til at stå i. Uddannelsen er både for dig, der har været i en lederstilling i lang tid, men som gerne vil udvikle dig yderligere på området, samt for dig, der har en drøm om en dag at blive leder.

Hvis du har overvejet en uddannelse inden for MBA, kan du starte med at tage mini-MBA’en. Her bliver du undervist i seks måneder og vil få udleveret en pensumliste, der skal følges, ligesom der vil være ugentlig undervisning og gruppearbejde i studiegrupper – det vil altså være intensiv læring, som vil munde ud i en frivillig eksamen, du kan vælge at tage.

Hvis du bliver grebet af det, kan du gennem et samarbejde med andre uddannelsesinstitutioner vælge at søge videre på en egentlig MBA, hvor du vil blive rullet yderligere ind i lederfaget og -branchen og få alle de klassiske MBA-fag endnu mere dybdegående. En mini-MBA kan altså med fordel fungere som en forsmag på noget, du har overvejet, om det kunne være noget for dig – uanset hvilket ledelsesniveau, du før har arbejdet på, hvis overhovedet. Læs mere her: lederuddannelsen mini MBA.

Et overskueligt pensum

For nogle kan diverse businessuddannelser virke udfordrende, fordi pensum i mange tilfælde er på engelsk. Det gør sig gældende på de fleste ledelsesakademier, men med en mini-MBA får du et pensum, hvor du kender til hele pensumlisten, og hvor materialerne er på dansk. Det er erfarne og professionelle ledere og eksperter på områderne, der står for undervisningen, så I kan forvente at være i de bedste hænder – og så kommer du til at arbejde sammen med en række mennesker, der er i samme båd som dig, når det kommer til lysten til læring. At blive en bedre leder handler i mange tilfælde også om at kende sine egne kompetencer bedre, og det er noget af det, du bliver i stand til, når du lærer de mange mekanismer, der ligger bag læring, at kende. Det gør dig i stand til at evaluere både dine medarbejdere men også dig selv, når du står i forskellige situationer, så du kan vurdere, om der i fremtiden er bedre løsninger, eller om det allerede nu fungerer godt.