Nordjyllands Politi: Opfordring til autoophuggere om at afgive tilbud
Nordjyllands Politi ønsker at indgå en aftale for de kommende tre år om skrotning af biler og knallerter samt afhentning af hittegodsbiler i Aalborg kommune.
For at kunne finde den rette leverandør gennemfører Nordjyllands Politi en tilbudsindhentning i håb om, at interesserede autoophuggere vil afgive tilbud. Tilbuddene kan afgives til den ene eller begge af følgende to opgaver:
Opgave 1 – afhentning og skrotning af biler, motorcykler, knallerter, trailere og lignende stående i politiets lagerhal på Svendborgvej
Opgaven indebærer:
- Afhentning af køretøjer til skrot på Svendborgvej 16B, Aalborg Øst
- Miljøbehandling
- Skrotning
Øvrige underpunkter til opgaven:
- Der skal som minimum afhentes én gang om ugen på Svendborgvej, hvor det desuden vil være en klar fordel, at chaufføren har truckcertifikat. Derfor ønsker Nordjyllands Politi oplyst, om dette gør sig gældende ved tilbudsafgivers chauffører.
- Der vil også være behov for skrotning af udenlandske lastbiler.
Derudover bedes tilbudsafgiver informere om, hvorvidt der findes en øvre grænse for, hvor mange biler, firmaet vil kunne afhente på ugentlig basis.
Der vil være tale om ca. 120 køretøjer årligt.
Der vil være tale om ca. 40 knallerter årligt.
Opgave 2 – afhentning og skrotning af efterladte hittegodskøretøjer m.m. i Aalborg kommune
Opgaven indebærer:
- Afhentning af hittegodskøretøjer i Aalborg kommune
- Miljøbehandling
- Skrotning
Øvrige underpunkter til opgaven:
- Efterladte hittegodskøretøjer skal kunne opbevares 20 dage hos tilbudsafgiver.
- Afhentning af køretøjer i kommunen skal ske inden for et døgn.
- Motorcykler, campingvogne, trailere og udenlandske køretøjer, der afhentes som hittegods i kommunen, afregnes med Aalborg Kommune, da der ingen skrotpræmie er at hente.
- Opbevaring og udlevering af køretøjerne afregnes særskilt med ejeren af køretøjet.
- Derudover ønsker Nordjyllands Politi at blive informeret om, hvorledes tilbudsafgiver vil behandle forgæves kørsel, hvis køretøjet er afhentet i mellemtiden.
Der vil ca. være tale om 110 afhentninger årligt.
Vær opmærksom på
- Nordjyllands Politi ønsker desuden at undersøge, om tilbudsafgivere er godkendt til opbevaring og transport af olie, diesel og lign. kemikalier, da dette ligeledes kan blive en del af opgaven.
- Det er dernæst vigtigt at understrege, at køretøjerne afhentes med indhold.
- Endelig ønsker Nordjyllands Politi at få oplyst, hvorledes opgaverne vil blive løst i forbindelse med tilbudsafgivers ferieperioder, da vi ikke ønsker, at køretøjerne ophober sig.
Det er en forudsætning, at alle medarbejdere, der skal løse opgaver for politiet, kan sikkerhedsgodkendes. Der er ikke omkostninger forbundet hermed.
Vurdering, priser og afregning
Afgivne tilbud vil blive vurderet på baggrund af kredsens indkøbsmønster. Tilbud på de enkelte opgaver behandles særskilt. Såfremt der vil være forskel i prisen alt efter, om tilbudsafgiver varetager én eller flere opgaver, bedes man fremsende tilbud til de enkelte opgaver således, at prisen er udspecificeret ved aftale på én opgave og ligeledes pris pr. opgave ved aftale på begge opgaver.
Jf. regler fra 2020 kan skrotpræmien for beslaglagte biler kun indhentes af kommuner og politi, hvorfor tilbudsafgivers pris forventes at afspejle, at firmaet ikke selv kan indhente skrotpræmien, men i stedet modtager betaling for servicen af Nordjyllands Politi. Således skal der udarbejdes og fremsendes til Nordjyllands Politi.
En eventuel aftale vil træde i kraft d. 1. august 2023 og gælde til og med d. 1. august 2026.
Tilbuddet skal afgives på baggrund af politiets forretningsbetingelser for køb af tjenesteydelser
Tilbuddet skal være sendt til undertegnede senest fredag d. 30. juni 2023 kl. 8:00.
Mathias Sørig, AC-fuldmægtig
Budget og Intern Kontrol, Nordjyllands Politi
tlf. 2497 9930, mail mso134@politi.dk