Markedsføringsaftale med Jammerbugt FC

Foto: Jammerbugtposten.dk.
Print Friendly, PDF & Email

I maj 2021 rykkede Jammerbugt FC op fra 2. division til 1. division, så fodboldholdet nu spiller i Nordic Bet Ligaen. Kommunalbestyrelsen har netop besluttet at indgå en markedsføringsaftale med Jammerbugt FC, idet et flertal bestående af Venstre, Socialdemokratiet, Socialistisk Folkeparti og Dansk Folkeparti stemte for at indgå aftalen (i alt 21 medlemmer). Et mindretal bestående af Konservative, Lokallisten og Nye Borgerlige (i alt 4 medlemmer) stemte imod at indgå markedsføringsaftalen.

Branding af kommunen

Markedsføringsaftalen aftale giver Jammerbugt Kommune mulighed for at brande sig selv i forbindelse med Jammerbugt FC’s kampe. Konkret betyder det, at Jammerbugt Kommunes logo vil være at finde på tribunevæggen på stadion, på spillertrøjer for to spillere, i Jammerbugt FC’s kampprogram, på Jammerbugt FC’s hjemmeside, på den digitale måltavle, på infoskærme og på beach-flag i forbindelse med holdets hjemmekampe. Derudover får Jammerbugt Kommune med aftalen ret til at bruge Jammerbugt FC’s logo i forbindelse med eksponering af kommunen.

Med aftalen forpligter trænere og spillere sig desuden til at stille sig til rådighed for træning og arrangementer for hold og foreninger i Jammerbugt Kommune. Aftalen stiller også krav til Jammerbugt FC om at sikre støtte til udvikling af lokale talenter gennem målrettet arbejde i U17- og U19-hold i Jetsmark IF.

Jammerbugt Kommunes bidrag i aftalen er 175.000 kr. ekskl. moms. Markedsføringsaftalen løber for perioden 1. oktober 2021 til 30. juni 2022.