ForsideFjerritslevJammerbugt Kommune søger: Teamleder til Bofællesskabet Solkrogen i Klim

Jammerbugt Kommune søger: Teamleder til Bofællesskabet Solkrogen i Klim

JOBANNONCE: Teamleder til Bofællesskabet Solkrogen i Klim

Sætter du den helhedsorienterede indsats samt det gode arbejdsmiljø højt på din ønskeliste i forhold til dit arbejde og arbejdsplads og vil du arbejde med kerneopgaven ”At støtte mennesker i at indfri potentialer og deres liv”.

Hvem er Solkrogen og hvad tilbyder vi?

Her er muligheden for at få et meningsfuldt arbejde, på et komplekst område, med fokus på værdiskabelse for fysisk og psykisk sårbare borgere.
Solkrogen er et botilbud inden for det specialiserede Handicap- og Socialområde med plads til 11 beboere. Normeringen er 1-1 eller 1-2. Målgruppen er voksne borgere med betydelige nedsat fysisk eller psykiskfunktionsevne og med komplekse sociale problemstillinger, hvor borgeren på grund af en problemskabende adfærd ikke kan profitere af eller rummes i de almindelig tilbud. Ved en problemskabende adfærd forstås i denne sammenhæng en adfærd, der kan være udad reagerende, selvskadende eller selvstimulerende.

Funktionen som teamleder er ny på Solkrogen og siden 1. december 2022 har koordinator på Solkrogen været konstitueret i stillingen. Teamleder arbejder tæt sammen med tilbudsleder og der er tydelige afgrænsede arbejdsområder/opgaver.

Klik på linket og se en af de film vi har fået lavet om Solkrogen Solkrogen eller se hvordan det er at starte som ny på Solkrogen Ny på Solkrogen

Vi søger en engageret teamleder med nedenstående kompetencer – faglige og personlige

Du

  • har en socialfaglig uddannelse
  • har interesse for faglig dokumentation og et solidt kendskab til og arbejdet med at styrke dokumentation og gerne kendskab til systemet Nexus
  • har erfaring med implementeringsprocesser og er i stand til at facilitere disse
  • har erfaring med faglig ledelse på botilbud og gerne særforanstaltninger
  • er medskabende for en sund kultur og loyal over for Jammerbugt kommunes mål og værdier og er rollemodel
  • kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Er faciliterende og tør træffe beslutninger når det er nødvendigt

Vi kan tilbyde

  • god introduktion
  • Skønt lederteam
  • åbenhed for nye initiativer
  • stabile og engagerede medarbejdere
  • coaching ved behov
  • fokus på de personlig og faglige kompetencer.

Hovedopgaven er at understøtte ledelse af området med henblik på at sikre stedet lever op til gældende kvalitetskrav. Opgaver koordineres med tilbudsleder og kan bestå af følgende:

  • Strategisk ledelse
    • Har indsigt i kerneopgave og medvirker til at skabe tydelige og meningsfulde rammer hvor medarbejdere kan lykkedes med kerneopgaven
    • Kommunikerer strategier ud, så de giver mening for medarbejdere ved at oversætte og omsætte strategier til konkrete opgaver i området
    • Medvirke til at sikre implementering af tiltag / aktiviteter, således de giver den ønskede effekt og målopflyldelse – dette bla. igennem en vedvarende opfølgning på tingene.
  • Personaleledelse
    • At få andre til at lykkedes igennem deres daglige arbejde og forstår at ledelse handler om at lykkedes igennem andre.
    • At skab og udvikle velfungerede teams med klare mål og god koordinering og opfølgning.
    • At skabe tillidsfulde relationer til medarbejdere, samt sparring, feed back og vejledning og bidrager til medarbejdernes udvikling og trivsel
    • At medvirke til at implementere nye tiltag og understøtte, at medarbejdere og organisationen er i stand til at håndtere forandringer, samtidig med at at fokus på driftstabilitet ikke mindskes.
  • Administrativ ledelse
    • Planlæggelse og facilitering af diverse møder, herunder personalemøder og temadage
    • Medvirker til at håndterer personalemæssige adinistrationsopgaver, så som rekruttering af nye medarbejdere, håndtering af sygefravær, MUS samtaler osv.
    • I tæt samarbejde med faglige koordinatorer; udarbejdelse af falige beskrivelser, retningslinjer, procedurer og instrukser.
    • Medvirke til og understøttelse af ledelsestilsyn
  • Personaleledelse
    • At få andre til at lykkedes igennem deres daglige arbejde og forstår at ledelse handler om at lykkedes igennem andre.
    • At skab og udvikle velfungerede teams med klare mål og god koordinering og opfølgning.
    • At skabe tillidsfulde relationer til medarbejdere, samt sparring, feed back og vejledning og bidrager til medarbejdernes udvikling og trivsel
    • At medvirke til at implementere nye tiltag og understøtte, at medarbejdere og organisationen er i stand til at håndtere forandringer, samtidig med at at fokus på driftstabilitet ikke mindskes.
  • Administrativ ledelse
    • Planlæggelse og facilitering af diverse møder, herunder personalemøder og temadage
    • Medvirker til at håndterer personalemæssige adinistrationsopgaver, så som rekruttering af nye medarbejdere, håndtering af sygefravær, MUS samtaler osv.
    • I tæt samarbejde med faglige koordinatorer; udarbejdelse af falige beskrivelser, retningslinjer, procedurer og instrukser.
    • Medvirke til og understøttelse af ledelsestilsyn
  • Faglig ledelse
    • Medvirker til at sikre det faglige niveau og de faglige standarder
    • Undersøtter og motiverer udviklingen af faglighed hos medarbejdere
    • Medvirker til at sikre de rette faglige kompetencer på stedet
    • Videreformidler beslutninger og processer samt inddrager relevante personer i processen
  • Tværgående ledelse
    • Medvirker til at håndtere tværgående og faglige samarbejdsprocesser, herunder tværgående

Arbejdstiden vil fortrinsvis være om dagen. Ved behov kan der være arbejdstid aften og weekend.

Ønsker du at vide mere om stillingen

kan du kontakte leder Morten Iversen på telefon 41 91 37 91 eller mail min@jammerbugt.dk

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst under hensyn til ny løn.

Ansøgningsfrist

Søndag den 16. april 2023 kl. 23.59

Samtaler forventes afholdt 19. april 2023. Ved behov afholdes der en 2. samtale, hvor samtalen vil tage udgangspunkt i en case der arbejdes med i forbindelse med samtalen

Start

1. juni 2023 eller snarest muligt.

LÆS OGSÅ: Styleup skifter navn til navnet på indehaverens eget tøj-brand

- Annonce -

SENESTE ARTIKLER