ForsideBrovstJammerbugt Kommune søger: Rådgiver til ledighedsydelse

Jammerbugt Kommune søger: Rådgiver til ledighedsydelse

Jammerbugt Kommune søger: Rådgiver til ledighedsydelse

JOBANNONCE: I Job og Kompetenceteam mangler vi dig, som har lyst til at arbejde med borgere på ledighedsydelse. Det bliver din opgave med afsæt i borgerens ønsker og muligheder at understøtte jobsøgning og bidrage til at vejen tilbage i fleksjob bliver kortest muligt.

En afdeling med fagligheden i orden
I Job og Kompetenceteam arbejder vi for borgere på ledighedsydelse og i fleksjob, job- og aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, borgere på jobafklaringsforløb og i ressourceforløb, og vores kerneopgave er at bistå borgerne i at komme på arbejdsmarkedet igen.

Vi er en afdeling, som er præget af vores uhøjtidelige tilgang til hinanden, og hvor trivsel er et omdrejningspunkt. Vi er stolte af vores arbejde, og er ambitiøse i at ville give en god sagsbehandling.
Gældende for stillingen er, at der foruden opfølgende og motiverende samtaler med de ledige vil være behandling af sager, som skal forelægges rehabiliteringsteamet eller pensionsudvalget.

Vi forventer, at du har evnen til at samtale beskæftigelsesrettet med borgere i en svær situation, og samtidig bevare det tværfaglige, helhedsorienterede blik, og kan bringe dette i spil. Du skal kunne arbejde struktureret og trives med og finde glæde ved en administrativ opgave, da det fylder størstedelen af dit arbejde.

Dig og dine kompetencer
Ud over at vi forventer, at du har en høj faglighed, som du formår at omsætte i hverdagen, forventer vi også, at du tør tænke anderledes og gøre tingene på ”Jammerbugtsk”. Du skal kunne tage udgangspunkt i den enkelte borger og gøre det, der giver mening i arbejdet for at sikre en konstant udvikling og for at støtte borgeren til fleksjob. Du skal kunne agere i en hverdag baseret på tillid fra ledelse og kolleger, samt som en del af et selvstyrende team, kunne tage ansvar for den samlede opgaveløsning i teamet.

Derudover forestiller vi os, at du

  • er uddannet socialrådgiver, socialformidler el.lign. eller med erfaring i at arbejde med området
  • har lyst til og formår at arbejde efter vores strategi og omsætte den i mødet med borgere og samarbejdspartnere
  • møder borgeren ud fra en anerkendende og ressourceorienteret tilgang, hvor borgeren er med til at sætte retningen
  • tager ansvar for opgaveløsningen, kan navigere i de forskelligartede opgaver, som skal løses i en tempofyldt og foranderlig hverdag
  • trives med administrativt arbejde og dokumentation, som du formår at få omsat på skrift
  • har kørekort, og kan anvende egen bil i jobbet

Vi tilbyder

  • Selvstyrende team, hvor fællesnævneren er, at vi vil have et godt arbejdsmiljø, samt at det skal være sjovt at gå på arbejde
  • Høj grad af medindflydelse og medansvar, hvor du bliver en vigtig del af den videre udvikling og indsats på området
  • Faglig sparring fra kollegaer og faglig koordinator

Vi har som mindre kommune behov for løbende at kunne prioritere ressourcer mellem de forskellige teams i afdelingen, og som ansat vil du derfor på sigt kunne komme til at løfte opgaver ind i andre teams under samme ledelse.

Frist
Hvis du kan se dig ind i ovenstående, skal din ansøgning sendes afsted senest den 12. februar 2024 inden kl. 10.00.
Vi forventer at afholde samtaler den 14. og 15. februar 2024.
Tiltrædelse pr. 1. marts 2024.
Stillingen er på 37 timer.
Løn efter overenskomst og principperne i Ny Løn.

For yderligere information
eller spørgsmål vedr. stillingen er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Stine Eliasen, mail: stb@jammerbugt.dk / mobil 41 91 22 44 eller afdelingsleder Karina Pedersen, mail: krn@jammerbugt.dk / mobil 41 91 27 98.
Job og Kompetenceteam er en del af Social-, Sundhed- og Beskæftigelsesforvaltningen, og har til huse på Borgervænget 12, 9460 Brovst.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jammerbugtposten.dk

Ansøg jobbet via dette link

- Annonce -

SENESTE ARTIKLER