JOBANNONCE: Er DU vores nye kollega på Samværs og aktivitetscenter Hjortdal?
Samværs og aktivitetscenter Hjortdal søger to nye medarbejder til to faste stillinger på som udgangspunkt 31½ timer om ugen, dette timetal giver mulighed for en fridag hver 14. dag.
Stillingerne ønskes besat hurtigst muligt eller senest pr. 1 juni 2024.
Om Samværs- og aktivitetscentret Hjortdal
På Samværs- og aktivitetscentret ser vi det enkelte menneske som ligeværdigt og værdifuldt, og som et individ, der kan bidrage positivt til fællesskabet. Vi støttes borgerne i at indfri deres potentialer og mestre eget liv gennem en tryg og rolig hverdag med relationer og motivation i centrum.
Det faglige arbejde tager udgangspunkt i en anerkendende tilgang med fokus på et meningsfyldt hverdagsliv, hvor vi lægger vægt på at tilpasse vores indsats til beboernes ønsker og drømme og i samarbejde med borgeren arbejdes der målrettet med borgerens indsatsmål og delmål, som integreres i planlægningen af hverdagen. Der arbejdes med forskelligartede aktiviteter på årsplan, månedsplan og ugeplan. Samværs- og aktivitetscentret har 25 pladser og er placeret i naturskønne omgivelser, der inddrages i planlægningen af aktiviteterne såvel som stedets gymnastiksal, træværksted og kreative værksteder. Der arbejdes med forskellige overordnede temaer som eksempelvis masketeater og årligt julemarked.
Det faglige arbejde tager afsæt i en fælles pædagogisk referenceramme, hvor de bærende principper blandt andet er selvbestemmelse og medbestemmelse samt hjælp til selvhjælp.
For at imødekomme målgruppens behov, og dermed understøtte borgerens mestring af eget liv, prioriteres flere forskellige faglige tilgange og metoder. Vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang samt ud fra en neuropædagogisk og kommunikationsmæssig tilgang. De faglige metoder er tegn til tale, alternativ supplerende kommunikation samt relations arbejde.
Om målgruppen
Målgruppens grundlæggende problemstilling er udviklingshæmning, som kan være yderligere kompliceret af udfordringer i forhold til kommunikation, fysisk funktionsnedsættelse samt psykiatriske diagnoser.
Borgerne kan have fysiske, kognitive, kommunikative og eventuelt sociale udfordringer.
Kendetegnende for målgruppen er, at borgerne har individuelle behov for støtte til almindelig daglig livsførelse. Personlig pleje og omsorg indgår derfor som en integreret del af arbejdet. Borgerne har i varierende grad behov for hjælpemidler.
For at opnå tryghed og tillid har borgerne desuden individuelle behov for struktur, forudsigelighed og genkendelighed. Borgerne har herudover i varierende grad behov for støtte til at indgå i de sociale fællesskaber og vidt forskellige behov for støtte til kommunikation. Mange borgere profiterer eksempelvis af brug af kommunikationspas, TTT, piktogrammer mm.
Vi søger en kollega med nedenstående kompetencer
- Faglige
- Uddannet pædagog, ergoterapeut eller SSA
- Kendskab til alternative kommunikationsformer eller lyst til at lære at benytte disse
- Uddannelse indenfor neuropædagogik. Det ses som værende en fordel, men er ikke et krav
- Kan reflektere over egen og andres praksis samt give og modtage konstruktiv feed-back
- Fokuserer på den skriftlige faglige dokumentation af praksis
- Arbejder målrettet og loyalt i henhold til fælles beslutninger
- Er udviklingsorienteret og motiverende
- Har erfaring med målgruppen
- Kan arbejde selvstændigt og trives i en hverdag hvor der er forandringer
- Er robust og kan bevare roen i pressede situationer
- Er ansvarlig mødestabil og loyal
- Personlige
- Er ansvarlig, har situationsfornemmelse og kan bevare overblikket
- kan arbejde selvstændigt samt skabe trygge rammer for menneskelige relationer
- har en respektfuld og anerkendende tilgang til såvel borgerne og deres netværk samt samarbejdspartnere
Vi tilbyder
- Faste arbejdstider på hverdage.
- Fokus på faglighed, det kollegiale samarbejde og borgeren i centrum
- Et sundt arbejdsmiljø
- En høj grad af medindflydelse og ansvar
- En unik chance for at blive en del af et spændende dagtilbud
- Et selvstændigt job med både faglige og personlige udfordringer
- Kollegial sparring, gode muligheder for uddannelse og fast supervision
- En spændende hverdag der ikke altid er forudsigelig
Nærmere oplysninger
vedrørende stillingerne kan indhentes ved leder Kent Langkjær på mobil 41 91 21 09 eller ved henvendelse på mail: klk@jammerbugt.dk
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst. Der indhentes straffeattest forud for endelig ansættelse.
Ansøgningsfrist
19. april 2024
Samtaler forventes afholdt den 26. april 2024.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jammerbugtposten.dk