Jammerbugt Kommune søger: Konsulent og rådgiver til informationssikkerhed

Foto: Jammerbugtposten.dk
Print Friendly, PDF & Email

JOBANNONCE: Konsulent og rådgiver til informationssikkerhed (barselsvikariat)

Vi insisterer på videreudvikling af informationssikkerhed og digitalisering i Jammerbugt Kommune – Vil du være med til at fortsætte udviklingen af vores vigtige arbejde? Så har vi en spændende stilling som konsulent og rådgiver til informationssikkerhed.

Jammerbugt Kommune har gennem de seneste år arbejdet målrettet med udvikling af informationssikkerhed og digitalisering i alle kommunens forvaltninger og har i dag en veldrevet sikkerhedsorganisation. Det gode arbejde skal videreføres og udvides med nye initiativer, så vi i stadigt højere grad får integreret informations- og it-sikkerhed som en naturlig og ”selvfølgelig” del af det daglige arbejde i organisationen.

Vores nuværende sikkerhedsrådgiver skal i efteråret på barsel, så vi er på udkig efter en medarbejder, som kan være koordinerende for kommunens arbejde med informationssikkerhed og varetage rollen som sikkerhedsrådgiver. Stillingen er et vikariat på 12 måneder, hvor der for den rette medarbejder kan være mulighed for forlængelse.

Dine kompetencer

Vi søger en dygtig formidler, der brænder for at give arbejdet med informationssikkerhed og digitalisering et menneskeligt ansigt. Det er vigtigt, at du kan skabe et fagligt overblik over informationssikkerhedsopgaven og formår at omsætte viden til rutiner eller opgaver, som ledere og medarbejdere finder enkle og meningsfulde.

Det er nødvendigt, at du kan arbejde struktureret, selvsikkert og overholde tidsfrister. Det er en fordel at have erfaring inden for GDPR, informationssikkerhed og digitalisering, men det er ikke et krav. Vi sørger for at sikre en grundig og tilpasset oplæring i opgaverne, og du vil få støtte og sparring i opgaveløsningen. Er du nyuddannet, vil du også kunne komme i betragtning.

Du bliver en del af afdelingen Digitalisering, Borgerservice og Indkøb, hvor arbejdet i høj grad foregår på tværs af fagligheder og teams. Det er derfor forventningen, at du deltager aktivt og byder ind i afdelingens fælles opgaver og aktiviteter.

Dine opgaver

Arbejdet består af konkrete opgaver med gennemsyn af databehandleraftaler, awareness inden for informationssikkerhed, håndtering af sikkerhedsbrud mv. Du skal ligeledes understøtte kommunens ledergruppe for informations- og IT-sikkerhed samt kommunens eksterne databeskyttelsesrådgiver, og du skal derfor være dygtig og professionel i dine samarbejdsrelationer.

Opgaverne vil være varierede og samarbejdsfladerne store. Du får et tæt samspil med din koordinator og leder, da informations- og it-sikkerhed er en vigtig del af kommunens samlede digitaliseringsarbejde.

For at løse opgaverne forventer vi, at du:

  • Har stærke formidlingsevner både mundtligt og skriftligt – kan omsætte regler og teknisk viden til let forståelig vejledning og information
  • Er imødekommende og serviceorienteret – på alle niveauer i samarbejdet med brugerne
  • Kan skabe overblik og arbejde struktureret – fx med sikkerhedsprocedurer, risikovurderinger og udarbejde dokumentation inden for området
  • Har en relevant uddannelse – gerne akademisk.
  • Det er desuden en fordel, hvis du har kendskab til arbejdet i en kommune eller anden politisk styret organisation, og hvis du har erfaring med eller interesse for informations- og it-sikkerhed – fx GDPR, databeskyttelse, ISO 27001 eller it-sikkerhed generelt

Vi tilbyder

En spændende og afvekslende stilling i en afdeling med 16 engagerede kolleger fordelt på to teams. Du bliver en del af en afdeling i udvikling, hvor vi har et uformelt arbejdsmiljø og lægger stor vægt på samarbejde og sparring.

Herudover får du med garanti:

  • Spændende opgaver, hvor du skal bringe dine kompetencer i spil
  • Gode personlige og faglige udviklingsmuligheder
  • En stor samarbejdsflade i kommunen som helhed
  • Mulighed for at præge dit job og udviklingen af dit fagområde.

Yderligere oplysninger

Dit faste arbejdssted er rådhuset i Aabybro. Da du skal rundt på kommunens arbejdspladser, er det nødvendigt, at du har kørekort. Der indhentes straffeattest inden endelig ansættelse.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte sikkerhedsrådgiver, Nanna Holdgaard Meineche på telefon 41 91 29 84, eller teamleder for Digitalisering og IT, Jacob Holst Pedersen på telefon 41 91 24 56.

Ansættelse sker efter gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Der er tale om et vikariat på fuldtid frem til den 1. september 2024 og med mulighed for forlængelse.

Vi gennemfører løbende samtaler med henblik på ansættelse hurtigst muligt.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

LÆS OGSÅ: Fjernvarmen lukker i morgen i den nordlige del af Aabybro