Fra 1. april 2020 er det Peter Frydkjær, der sætter den gastronomiske standard på Himmerland Golf & Spa Resort. Bag sig har han fornem karriere hos Michelin-restauranter i Norge og Frankrig. Nu bliver det Farsøs tur til at nyde godt af hans kreative og nyskabende evner som køkkenchef – til en pris, hvor alle kan være med.
Ansættelsen sker som en del af en ny strategi, hvor Peter Frydkjær blandt andet skal nytænke madkonceptet i resortets restauranter Brasseriet og Restaurant P.O.L.O. Direktør Mark Bering er stolt af at kunne tiltrække en kapacitet som Peter: “Vi skal yde maksimalt på mange forskellige pladser hos os. Med Peter er jeg sikker på, vi med tiden vil udvikle Himmerland Golf & Spa Resort i den gastronomiske retning, vi ønsker.”.
Himmerland Golf og Spa Resort er allerede kommet på verdenskortet med golfturneringen Made In Denmark, hvor hele verdens golfelite mødes en gang om året. Mark Bering uddyber: “Sådan en position forpligter – også i køkkenet. Derfor tager vi nu på en rejse, der én gang for alle skal løfte niveauet for det, vi serverer. Selvfølgelig sammen med alle de dygtige kokke og tjenere, vi allerede har i huset.”
Michelin på CV´et
Peter Frydkjær er uddannet kok i Skagen og har efterfølgende arbejdet på Michelin-restauranterne Lysebu Hotel i Oslo og Les Bacchanales i Frankrig. I Danmark har han bl.a. været assisterende køkkenchef på Restaurant Snerlen i Frederikshavn og køkkenchef på Ruths Hotel i Skagen. Nu forlader Peter en midlertidig ansættelse i Odense for i stedet at tiltræde som køkkenchef på Himmerland Golf & Spa Resort.
“Det trak i mig, at Himmerland Golf & Spa Resort skal til at starte forfra. Sammen med Mark og resten af holdet skal vi bygge det op sammen. Men det bliver en dag ad gangen,” fortæller Peter Frydkjær. “På et så stort sted som Himmerland Golf & Spa Resort vil vi gøre det i et tempo, så alle ansatte kan følge med. Jeg er klar til at give den gas, og det glæder jeg mig til.”
Oplevelser for alle
Udover restauranterne består Himmerland Golf & Spa Resort af golfbaner, konferencelokaler, spafaciliteter, vandland og bowlingbaner. I 2020 lancerer resortet en ny strategi, der også skal gøre det mere attraktivt for bl.a. børnefamilier. “Vi vil gerne invitere alle indenfor. Gastronomi er ikke kun forbeholdt de få. God mad behøver ikke at være dyr for at være lækker. Hos os skal gastronomien naturligt gå hånd i hånd med den totale familieoplevelse. Derfor vil vi også tage hensyn til både små og store smagsløg,” konkluderer Mark Bering.