Guide: Sådan holder I personlige oplysninger sikre på arbejdspladsen

Arkivbillede
Print Friendly, PDF & Email

Guide: Sådan holder I personlige oplysninger sikre på arbejdspladsen

Det er vigtigt, når man har en virksomhed, at medarbejderne og kunderne kan være trygge, når deres personlige oplysninger bliver brugt. I har sikkert hørt navnet GDPR. Hvis ikke, så er det navnet på en lovgivning, vedtaget af EU, der handler om beskyttelse af personlige oplysninger og data. Det er noget alle virksomheder, skal være opmærksomme på. Men hvordan kan man sikre personlige oplysninger og dokumenter på arbejdspladsen? Det kommer der her et par tips til, hvordan man kan gøre. Hvis I ønsker at vide mere om lovgivningen, så kan I eventuelt hoppe ind på nettet og finde mere information. 

Opbevaring af dokumenter

Sikker opbevaring af dokumenter er god ide at gøre brug af, for at beskytte personfølsomme data. Det kan for eksempel være smart at anskaffe sig, nogle aflåste beholdere. Så har I mulighed for at lægge alle personfølsomme dokumenter, ned i beholderen og låse den af, så alle ikke har adgang, til alle oplysningerne. Det kan især være nødvendigt, hvis jeres virksomhed for eksempel, er en del af kontor- eller hotelbranchen. Det er en god ide at undgå, at der ligger dokumenter med personlige oplysninger fremme. Dette problem kan løses ved at anskaffe sig, en aflåst beholder til dokumenterne, så man får en sikker opbevaring. 

IT-sikkerhed i top

Uanset om man er en stor eller lille virksomhed, er det vigtigt, at IT-sikkerheden er i top. Det er vigtigt, så man kan beskytte personlige oplysninger. Det kan derfor være en god ide at starte med at tjekke, hvordan jeres IT-systemer bliver beskyttet og om I eventuelt, skal lave nogle ændringer. Det kan også være en god ide at have en back up af diverse data, så hvis der sker noget med systemet, har I stadig de nødvendige data. At gøre brug af antivirus programmer, er også med til at forbedre IT-sikkerheden.