ForsideAndetEniig advarer: Falske konkurrencer i omløb

Eniig advarer: Falske konkurrencer i omløb

Print Friendly, PDF & Email

Eniig oplever lige nu, at kunder bliver fuppet af falske konkurrencer på nettet. En popup med Eniigs navn og logo bliver brugt til at narre oplysninger fra kunderne og misbruge dem.

”Tillykke du har vundet en iPhone – indtast dine oplysninger her, og modtag din præmie”. Det budskab florerer lige nu i stor stil på nettet, hvor Eniigs navn og logo bliver misbrugt til at lokke oplysninger ud af kunderne.

  • Vi får rigtig mange henvendelser fra vores kunder om disse snydekonkurrencer lige nu. Både fra kunder, der ringer for at advare os om, at vores navn bliver misbrugt, men også fra kunder, der desværre er hoppet på sådan et phishing-forsøg og har fået misbrugt deres oplysninger, fortæller Henrik Højlund, som er PR- og presseansvarlig i Eniig.

Giv aldrig dine private oplysninger på nettet
Phishing-forsøg bliver desværre mere og mere professionelle. Tidligere kunne man ofte gennemskue dem på dårligt sprog eller mystiske webadresser, men i dag er det blevet markant sværere at se, hvornår der er tale om snyd. Eniig opfordrer derfor til, at man altid er på vagt og aldrig videregiver sine bankoplysninger og lignende på nettet.

  • Det vi oplever lige nu er, at vores kunder bliver mødt af en pop-up med vores navn og logo, hvor der for eksempel står, at vi har jubilæum, og at man derfor er blevet udtrukket som den heldige vinder af en iPhone. Vi har desværre set flere eksempler på, at kunder er blevet lænset for et mindre beløb, når de har opgivet deres oplysninger, og der er jo ikke noget at sige til, at man kan blive fristet med udsigt til en lækker præmie, siger Henrik Højlund videre.

Generelt er det altid en god idé at være skeptisk, når man møder beskeder om, at man har vundet en fed præmie. Især hvis man ikke har deltaget i en konkurrence, eller hvis man bliver bedt om at indtaste bankoplysninger eller lignende for at få præmien.

  • Når vi kører konkurrencer foregår det via vores nyhedsmails, hjemmeside eller sociale medier, og altid gennem vores egne sider. Vi ville aldrig bede om vores kunders bankoplysninger eller lignende på den måde. Vi vil derfor meget gerne advare vores kunder mod at hoppe på disse fupnumre. Dobbelttjek hellere med din udbyder eller den pågældende virksomhed, så du er på den sikre side, slutter Henrik Højlund.
- Annonce -

SENESTE ARTIKLER