Netto er klar med
navne på de første byer, som får en markant anderledes butik i 2019. I
Fjerritslev sker der flytning af eksisterende butik…
.
Af Klaus Hansen
Gennem hele året vil Netto åbne op imod 70 butikker med helt ny indretning, nye
farver og et særligt fokus på frugt, grønt og nemme måltider som
kerneelementer. Danskerne efterspørger nemlig både det sunde og det nemme
I løbet af foråret og sommeren åbner Netto en lang række butikker rundt om i
landet, og nu er kæden klar til at sætte by på de første ti. Planen er en del
af Nettos storoffensiv, som omfatter 70 butikker fordelt mellem åbninger på
helt nye adresser, flytninger af eksisterende butikker samt udvidelse og
ombygning til det nye koncept.
Butikkerne åbner med Nettos nye butikskoncept, der skal løfte hele
indkøbsoplevelsen. De vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både
indretning og look-and-feel er gjort meget mere indbydende. Derudover vil
butikkerne opleves anderledes, da også musik og Netto-medarbejdernes tøj er
opdateret.
De kommende butiksåbninger markerer kun begyndelsen:
– Vi sætter fuld fart på og investerer en milliard i vores nye butikker. Kernen
i vores nye koncept vil dog stadig være det, vores kunder kender: Nemlig gode
varer til de bedste priser. Det nye er, at vi kombinerer de lave priser med en
lækkerhed, som hidtil ikke har været forbundet med discountbutikker, fortæller
Brian Seemann Broe, der er landedirektør for Netto Danmark.
Det bliver nemmere at finde varerne i Netto
I de nye Nettoer vil kunderne også opleve en indretning, som gør det er nemmere
at finde rundt i butikkerne. Der vil fortsat være spændende spotvarer, men de
har fået lidt mindre plads, og det har givet mere plads til frugt- og
grønt-afdelingen, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, da sundhed
og let tilgængelighed er to vigtige områder for forbrugerne.
– Oplevelsen skal være ”Wow, er det her en discountbutik?” uden at vi ændrer på
vores grundlæggende idé. Vi skaber fremtidens discountbutik med afsæt i en mere
rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til
discountpriser og stor friskhed. Vi har lyttet til vores kunder og indretter nu
i endnu højere grad butikkerne efter deres efterspørgsel. Det betyder mere
markante frugt- og grøntafdelinger, større udvalg af convenience-varer, som er
sunde, og så skal det være nemt at finde rundt i butikken, uanset hvad man
leder efter, uddyber Brian Seemann Broe.
Nettos første nye butikker er starten på en række af i alt 70 butikker, som
Netto enten bygger, flytter eller renoverer i 2019. Det er målsætningen, at
samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles
til det nye koncept.
Her åbner de første, nye Netto-butikker i 2019
Odense (ny butik)
Sæby (ny butik)
Vrå (ny butik)
København C (ny butik)
Tåsinge (ny butik)
Aalborg (ny butik)
Grindsted (flytning af eksisterende butik)
Sakskøbing (flytning af eksisterende butik)
Fjerritslev (flytning af eksisterende butik)
Dianalund (udvidelse af eksisterende butik)
De endelige adresser vil blive meldt ud, når de er på plads.