Jammerbugt Kommune søger: Rådgiver til kontanthjælpsområdet til Jobcenter Jammerbugt
JOBANNONCE: Motiveres du af beskæftigelsesrettede samtaler og godt socialfagligt arbejde?
I Jobcenter Jammerbugt søger vi en socialrådgiver til kontanthjælpsområdet.
Vi tilbyder et job, hvor det er du skal samarbejde med job- og aktivitetsparate borgere om at komme tilbage til arbejdsmarkedet. Du får mulighed for at bruge dine kommunikative evner til dialog med mange forskellige typer mennesker, og anvende din viden om beskæftigelseslovgivningen i praksis.
Et Jobcenter med fagligheden i orden
Vores kerneopgave i Jobcenteret er at understøtte den enkelte med at komme i arbejde igen. Vi er stolte af vores virke, og er ambitiøse i, at ville give en god behandling til borgere og virksomheder. Som socialrådgiver hos os skal du mestre dobbeltrollen ved at være myndighed og coachende på samme tid for borgere, som er i en udsat position, og ofte kendetegnede ved at være fysisk, psykisk og socialt udfordrede.
I Jammerbugt Kommune er vi kendte for at tænke anderledes og gøre tingene ”på Jammerbugtsk”. Det betyder, at vi er kendte for at turde gøre tingene anderledes, være risikovillige og nyskabende. For dig betyder det, at vi er åbne for, at du tænker kreativt i din opgaveløsning, og tager initiativ til nye måder at tænke på. Vi tror på helhedsorienterede indsatser og på, at vi løser opgaverne bedst i fællesskab og i øjenhøjde med borgerne. Vores hverdag er præget af vores uhøjtidelige tilgang til hinanden, og hvor trivsel er et omdrejningspunkt.
Dig og dine kompetencer
Vi forventer, at du er handleorienteret og kvalitetsbevidst i dit arbejde for borgerne, og kan tage udgangspunkt i den enkelte, og gøre det, der giver mening for at understøtte borgeren i job- eller uddannelse. Du skal kunne agere i en hverdag baseret på tillid fra ledelse og kolleger, samt som en del af et selvstyrende team, kunne tage ansvar for den samlede opgaveløsning i teamet.
Derudover forestiller vi os at du
- er uddannet socialrådgiver, socialformidler el.lign.
- kan og vil arbejde beskæftigelsesrettet i dine samtaler med borgerne, og motiveres af at hjælpe dem tilbage på arbejdsmarkedet
- møder borgeren ud fra en anerkendende og ressourceorienteret tilgang, hvor borgeren er med til at sætte retningen
- trives med administrativt arbejde og dokumentation, som du formår at få omsat på skrift
- har kørekort, og kan anvende egen bil i jobbet
Vi tilbyder
- et job med mening, hvor du hver dag gør en forskel for borgere udenfor arbejdsmarkedet.
- selvstyrende team, hvor fællesnævneren er, at vi vil have et godt arbejdsmiljø, samt at det skal være sjovt at gå på arbejde
- høj grad af medindflydelse og medansvar, hvor du bliver en vigtig del af den videre udvikling og indsats på området
- faglig sparring fra kollegaer og faglig leder
Vi har som mindre kommune behov for løbende at kunne prioritere ressourcer mellem de forskellige teams i afdelingen, og som der er derfor behov for at du er klar på at skulle arbejde med andre målgrupper, hvis der bliver behov for det.
Vi synes det er fjollet at bede alle om at skrive en ansøgning…
Du skal derfor kun sende dit CV til os. De kandidater der skal til samtale, vil blive bedt om at sende en motiveret ansøgning inden ansættelsessamtalen. Du kan sende på dette link
Hvis du kan se dig ind i jobbet, skal dit cv sendes afsted senest den 13. november 2024 inden klokken 10.00.
Vi forventer at afholde samtaler den 20. november 2024.
Tiltrædelse pr. 1. januar 2025.
Stillingen er på 37 timer. Løn efter overenskomst og principperne i Ny Løn.
For yderligere information eller spørgsmål vedr. stillingen er du velkommen til at kontakte områdeleder Karina Pedersen på telefon 41 91 27 98.
Arbejdssted: Jobcenter Jammerbugt, Borgervænget 12, 9460 Brovst.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jammerbugtposten.dk