Tøjshopping i ro og mag 

Arkivbillede
Print Friendly, PDF & Email

Tøjshopping i ro og mag 

I 2020, da Corona pandemien var på sit højeste, fik rigtigt mange mennesker øjnene op for at handle på nettet. Folk, der tidligere havde holdt sig fra denne form for indkøb, blev nærmest tvunget til at lære hvordan det fungerede. Og det tyder på, at mange af disse nye kunder kunne lide oplevelsen af at sidde derhjemme ved en skærm, scrolle vareudvalget igennem og putte det ønskede i den virtuelle indkøbskurv. Man slap for at stå i kø, for at prøve en masse forskellige bluser og for at blive skuffet, når man fik at vide at butikken desværre ikke havde ens størrelse hjemme. Alt dette slipper man for, når man shopper på nettet.

Selv små butikker har en webshop 

Antallet af internetbutikker tilknyttet mindre butikker er steget voldsomt over de sidste par år. Luupe i Kolding er et godt eksempel på en lokal tøjbutik, der nu sælger til kunder over hele landet. Denne udvikling skyldes ikke mindst den periode under pandemien, hvor selvstændige butiksejere blev nødt til at holde deres forretning lukket. Det var et alvorligt problem for mange, og flere tyede til forskellige mere eller mindre kreative løsninger for stadig at kunne sælge til deres trofaste kunder. Nogle brugte deres Facebook side som virtuel butiksrude og shop, mens andre tog springet og oprettede en decideret webshop. De store tøjkæder havde for de flestes vedkommende allerede en veletableret internetbutik, og flere har nu også fået tilknyttet en decideret app til denne. En shopping app gør det ofte nemmere og hurtigere for kunder at gøre deres indkøb, blandt andet fordi diverse præferencer og lignende kan gemmes. 

Fordelene ved at købe tøj på nettet

Der er mange fordele ved at handle på nettet, både når det gælder tøj og andre produkter. Lovmæssigt er man som kunde faktisk bedre beskyttet, når man køber en vare i en webshop fremfor en fysisk butik. For eksempel er det muligt at fortryde sit køb inden for 14 dage. Når det kommer til at bytte en vare, bør man altid kontakte butikken før man sender retur. Nogle, især store, webshops betaler for returforsendelser, men det er frivilligt og ikke et lovkrav. For webshops med en lavere omsætning er denne ekstraordinære service for dyr at tilbyde deres kunder. Især da nogle misbruger tilbuddet og køber mange varer hjem, med den hensigt at sende det meste retur igen. Husk altid at tjekke handelsbetingelserne, før du gennemfører dit køb.