Mand med for høj promille undgik sigtelse i Aabybro
En mand blev onsdag middag truffet af politiet siddende i sin bil på Vestergade i Aabybro med en promille over det tilladte.
Ifølge politiassistent Ditte Andersen fra sagscenteret hos Nordjyllands Politi skete hændelsen klokken 12.19.
Manden sad i bilen med nøglen i tændingen, men bilen var slukket, da politiet kom frem. En kontrol viste, at manden havde en promille over det tilladte niveau.
Politiet vurderede dog, at der ikke var tilstrækkeligt grundlag for at sigte manden for spirituskørsel. Motoren var ikke varm, og der var ingen vidner, som havde set manden køre bilen.
På den baggrund blev sigtelsen frafaldet.






