Sådan kommer du i gang med at markedsføre din virksomhed

Arkivbillede
Print Friendly, PDF & Email

Enhver større virksomhed har brug for en marketingafdeling, der tager sig af markedsføring, reklamekampagner, marketingstrategier m.m. Hvis du har samlet et hold af kompetente medarbejdere til en marketingafdeling, får du her nogle tips til, hvordan du sætter det hele i gang. 

Giv din marketingafdeling et budget 

Reklamer, kampagner og annoncer koster penge. Derfor er din marketingafdeling nødt til at vide, hvor mange penge de har at gøre godt med hver måned til markedsføring. Det er altafgørende for deres planlægning. Markedsføring er ofte noget, der planlægges flere uger eller måneder forud. Derfor er et budget helt essentielt.

Jo flere penge du bruger på markedsføring, desto længere når du ud til din målgruppe. Men det handler naturligvis om at vurdere, hvad der er plads til at bruge på markedsføring ud af din virksomheds samlede budget. 

Gør det muligt for din marketingafdeling at visualisere deres idéer 

I en marketingafdeling er det vigtigt at være kreativ. Det handler om at tænke ud af boksen for at finde på noget, som dine konkurrenter ikke allerede har lavet. Derfor skal der også være plads til kreativitet og gode idéer.

Hvis du gerne vil gøre det lettere for din marketingafdeling at visualisere alle deres idéer, så er et smart board fra Smart Technology en rigtig god løsning. Det er nemlig muligt at både skrive og tegne på et smart board, men det er samtidig en computer. 

Giv din marketingafdeling noget at arbejde med 

I en virksomhed skal alt hænge sammen. Det vil sige, at dit slogan skal hænge sammen med dine produkter, og dine produkter skal hænge sammen med dine visioner f.eks. Derfor skal din markedsføring også passe til det hele. Du er nødt til at gøre klart for din marketingafdeling, hvilket image, visioner og mål, de hele tiden skal arbejde hen imod.