Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Anti-age bølgen skyller nu ind over mændene. På seks år er salget af hudplejeprodukter til mænd steget med 37 procent, og ifølge ekspert skyldes det et stigende ønske om at forlænge ungdommen. Foto: PR
Print Friendly, PDF & Email

Danske mænd køber flere anti-age produkter, viser nye tal fra Kosmetik- og Hygiejnebranchen. Hele 37 procent er salget steget fra 2012 til i dag, så mændene er for alvor sprunget med på bølgen om evig ungdom.

Danske mænd køber hudplejeprodukter som aldrig før. Tal fra brancheforeningen Kosmetik- og Hygiejnebranchen viser, at salget af hudplejeprodukter til mænd er steget med 37 procentfra 2012 til 2018.

Ifølge Helle Fabiansen, som er direktør i Kosmetik- og Hygiejnebranchen, er det et ønske om at forlænge ungdommen, der får mændene til at investere i hudpleje:

– Mændene er sprunget med på individualiseringsbølgen. Det handler om, at vi skal være unge længere, vi skal være i god form og spise sundt, og vi vil gerne se velplejede og lækre ud til langt op i årene. Det har tidligere primært været kvindernes behov, men nu er mændene også kommet med, udtaler Helle Fabiansen, direktør i Kosmetik- og Hygiejnebranchen. 

Slut med at låne konernes produkter

Hudplejeproducenten Beauté Pacifique har gennem de seneste 10 år oplevet en stigende efterspørgsel fra

mændene efter hudpleje:

– Tidligere hørte vi fra mændene, at de ikke rigtig troede på, at anti-age produkter virker, og samtidig fortalte kvinderne, at mændene lånte deres produkter. I dag er holdningen vendt, og derfor har vi lanceret en hudplejeserie for mænd, som er simpel og enkel at anvende, for det er vigtigt for mændene, fortæller Amalie A.K. Andersen, som er COO hos Beauté Pacifique.

Beauté Pacifique forventer en stigning på over 20% i 2019 af deres hudplejeserie til mænd, som består af rense-, fugt- og anti-age produkter, og snart er det nyeste produkt Hair & Shower Gel i serien at finde på hylderne hos forhandlerne.

Maskulint design

Ifølge Helle Fabiansen har branchen været dygtige til at ramme behovet og udvikle særlige mandeserier:

Vi ser, at hudplejeprodukter til herresegmentet markedsføres med et maskulint udtryk, der adskiller sig fra konernes lyserøde krukker. Og i dag er det ikke flovt som mand at gøre noget ud af sit udseende, tværtimod har man sine produkter stående fremme på toilethylderne som et tegn på, at man har styr på sit liv, udtaler Helle Fabiansen.