Mystisk solouheld på Tranum Engvej – politiet undersøger hvem der førte bilen
Nordjyllands Politi efterforsker et solouheld på Tranum Engvej, hvor det fortsat er uklart, hvem der sad bag rattet, da bilen endte i grøften fredag morgen.
Politikommissær Lars Jensen fra sagscenteret hos Nordjyllands Politi i Hjørring oplyser, at uheldet skete fredag klokken 06.25.
Ifølge forklaringen fra de to personer, som befandt sig i bilen, kom personbilen kørende mod vest ad Tranum Engvej, da flere rådyr pludselig løb ud på vejen. De skulle derfor have forsøgt at undvige dyrene, hvilket medførte, at bilen havnede i grøften.
Da politiet ankom til stedet, befandt der sig to personer ved bilen. Det var dog uklart for patruljen, hvem af de to der havde ført bilen på tidspunktet for uheldet.
Politiet valgte derfor at udtage blodprøver fra begge personer som led i den videre efterforskning. Nordjyllands Politi arbejder nu på at fastslå, hvem der sad bag rattet, og om der kan være sket overtrædelser af færdselsloven i forbindelse med uheldet.
Der skete ikke umiddelbart alvorlig personskade ved episoden, men bilen fik skader efter turen i grøften.
Nordjyllands Politi opfordrer generelt bilister til at være særligt opmærksomme i morgentimerne og i områder med meget vildt, hvor rådyr ofte krydser vejene uventet.






