Fernisering trak fuldt hus på Tranum Strandgård
Der var fyldt godt op i lokalet hos Tranum Strandgård, da Forårsudstillingen lørdag blev åbnet med fernisering.
Formand Dorte Scheuer bød de mange fremmødte velkommen, inden formand for Klima-, Teknik- og Miljøudvalget, Mogens Gade, og formand for Kultur-, Fritids- og Landdistriktsudvalget, Helle Bak Andreasen, satte ord på både udstillingen og Jammerbugt Kommunes kulturelle tiltag.
Gæsterne kunne nyde kølig vin, chips og stille musik, mens de bevægede sig rundt mellem værkerne. Flere af kunstnerne var også til stede og gav mulighed for en snak om kunsten og inspirationen bag.
I sin tale fremhævede Helle Bak Andreasen Tranum Strandgård som et sted, hvor natur, kunst og frivillighed mødes.
“Tranum Strandgård rummer så meget: udstillinger som den, vi åbner i dag, koncerter, foredrag, arbejdende værksteder – og endda refugium-ophold for kunstnere. Det er lidt af en palette, og et sted hvor kunsten ikke bare vises frem, men også får lov at blive til,” sagde hun.
Hun pegede også på betydningen af samarbejdet mellem kunst, natur og kommune og understregede, at netop den slags fællesskaber er med til at skabe livskvalitet i Jammerbugt Kommune.
“Det er vel faktisk det, der gør det godt at bo og ikke mindst leve, hvor vi gør. Det er de forskellige fællesskaber, som vi alle kan være en del af,” lød det fra Helle Bak Andreasen.
Forårsudstillingen kan ses på Tranum Strandgård, Strandvejen 143, Tranum Strand, 9460 Brovst, frem til og med søndag den 14. juni.
Der er åbent lørdage klokken 14-17 samt søndage og helligdage klokken 11-17.




