Life out west: Vestkysten står sammen i ny landsdækkende turismekampagne

Foto: Dansk Kyst- og Naturturisme
Print Friendly, PDF & Email

Dansk turisme har klaret sig godt de seneste år, og investeringen i nye produkter og overnatningsmuligheder særligt på den jyske vestkyst har båret frugt. Nu er tæppet med ét rykket væk under branchen og tilbage står et erhverv med store økonomiske udfordringer. 

Det har fået en række aktører til at gå sammen om en ny Danmarkskampagne, som under overskriften ”Meget mere end bare Danmark” skal gøre op med idéen om, at ferie i Danmark er det kedelige alternativ til en sommerferie i udlandet.


Vestkysten står sammen i modvind 

Også langs den jyske vestkyst har man oplevet mere modvind end normalt gennem coronakrisen, og det har fået de tre vestkystdestinationer Destination Nordvestkysten, Destination Vesterhavet og Destination Sydvestjylland til at danne fælles front om at markedsføre Vestkysten som ét samlet brand i den nationale kampagne. 

– Jeg glæder mig over, at vi kan stå sammen på Vestkysten og mestrer det brede samarbejde. Det er positivt, at vi formår at stå sammen om at brede en fælles vestkystfortælling ud overfor gæsterne. En fortælling, som inspirerer gæster til både at besøge og overnatte her, som vil være til glæde og gavn for turisterhvervet langs hele vestkysten, lyder det fra direktør i Destination Nordvestkysten Peter Krusborg.