ForsideJammerbugtMorten Klessen: Tillykke til den nye regering

Morten Klessen: Tillykke til den nye regering

Af Morten Klessen (A) – medlem af Kommunalbestyrelsen i Jammerbugt

Tillykke til den nye regering

Først og fremmest et stort tillykke til den nye regering. Med regeringsansvaret følger også et stort ansvar for at sikre gode rammer for hele landet – ikke mindst for de kommuner, der hver dag leverer velfærd tæt på borgerne.

Mit store ønske er, at kommunerne får et større økonomisk råderum. I disse år oplever mange kommuner et stigende pres på økonomien, samtidig med at forventningerne til kvaliteten i vores velfærdstilbud er høje. Det gælder på tværs af områder som daginstitutioner, skoler, ældrepleje og sociale indsatser.

Hvis vi skal kunne fastholde og udvikle den velfærd, som borgerne forventer og fortjener, kræver det, at kommunerne har de nødvendige ressourcer til at løfte opgaven. De bedste løsninger findes ofte lokalt, hvor man kender borgernes behov og udfordringer.

Stærke lokalsamfund kræver stærke kommuner. Derfor håber jeg, at den nye regering vil prioritere kommunernes økonomi og skabe rammer, der giver mulighed for både ansvarlig drift og fortsat udvikling af kernevelfærden.

Det vil være en investering i tryghed, kvalitet og sammenhængskraft – til gavn for alle borgere.

Deltag i debatten på Jammerbugtposten.dk - Skriv en kommentar til denne artikel:

Skriv venligst en kommentar
Indtast dit navn

- Annonce -

SENESTE ARTIKLER