Jammerbugt Kommune søger: Virksomhedskonsulenter til Jobcenter Jammerbugt

Foto: Jammerbugtposten.dk.
Print Friendly, PDF & Email

JOBANNONCE: Virksomhedskonsulenter til Jobcenter Jammerbugt

I Jammerbugt Kommune omlægger vi nytteindsatsen for de borgere, der er omfattet af denne, til en virksomhedsrettet indsats. Vi søger i den forbindelse to virksomhedskonsulenter som skal varetage nytteindsatsen for henholdsvis unge på uddannelseshjælp og for de jobparate kontanthjælpsmodtagere. Den ene virksomhedskonsulent bliver ansat i Ungeenheden, som ligger i Aabybro og den anden bliver ansat i Job- og kompetenceteam, som ligger i Brovst. Du må gerne markere i din ansøgning, hvis du har præferencer for en af de to områder.

Din opgave vil være at etablere nytteindsats ved kommunens arbejdspladser, foreninger og virksomheder, samt at motivere borgerne til at søge i retning af job eller uddannelse. Du vil skulle sikre en tæt dialog med virksomhederne, og være med til at finde jobs til borgerne.

I Jammerbugt Kommune er vi kendte for at tænke anderledes og gøre det på Jammerbugtsk. Det betyder, at vi er kendte for at turde gøre tingene anderledes, være risikovillige og nyskabende. For dig betyder det, at vi er åbne for, at du tænker kreativt i din opgaveløsning, og tager initiativ til nye måder at tænke på. Vi tror på helhedsorienterede indsatser og på, at vi løser opgaverne bedst i fællesskab og i øjenhøjde med borgerne.

Dig og dine kompetencer

Ud over at vi forventer, at du har en høj faglighed, forventer vi også, du tør tænke anderledes og gøre tingene på Jammerbugtsk. Det betyder, at du skal kunne tænke ud af boksen og trives med at arbejde i en afdeling, hvor vi ikke har mange procedurer for opgaveløsningen, men har stort fokus på den individuelle løsning for den enkelte borger. Du skal kunne agere i en hverdag baseret på tillid fra ledelse og kollegaer, og som del af et selvstyrende team kunne tage ansvar for den samlede opgaveløsning i teamet.

Derudover forestiller vi os, at du

  • har lyst til at arbejde efter vores strategi og omsætte den i mødet med borgere, virksomheder og samarbejdspartnere
  • møder borgerne ud fra en anerkendende og ressourceorienteret tilgang, hvor borgeren er med til at sætte retningen
  • er resultatorienteret, optræder troværdigt og professionelt
  • kan afdække virksomhedernes behov for arbejdskraft, fastholdelse og kompetenceudvikling
  • arbejder systematisk og målrettet
  • har evne til at strukturere egen arbejdsdag
  • er fleksibel i forhold til opgaver og arbejdets tilrettelæggelse 
  • har kørekort og mulighed for at anvende egen bil i jobbet

Vi tilbyder

  • selvstyrende team, hvor fællesnævneren er, at vi vil have et godt arbejdsmiljø, og at det skal være sjovt at gå på arbejde.
  • høj grad af medindflydelse og medansvar, og hvor du bliver en vigtig del af den videre udvikling og indsats på området
  • faglig sparring fra kollegaer og faglig koordinator

Frist

Hvis du kan se dig ind i ovenstående, skal din ansøgning sendes afsted senest fredag den 23. juni 2023 inden kl. 12.00.
Vi forventer at afholde samtaler den 28. juni 2023.

Løn og ansættelse

Stillingerne er på 37 timer om ugen og ønskes besat 1. august 2023.
Lønnen fastsættes efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer og funktion.

For yderligere information eller spørgsmål

vedrørende stillingerne er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karina Pedersen, telefon 41 91 27 98 eller afdelingsleder Signe Horsager, telefon 41 91 26 86.