JOBANNONCE: Sikkerhedsrådgiver og konsulent til Digitalisering og it
Vi insisterer på videreudvikling af informationssikkerhed og digitalisering i Jammerbugt Kommune – Vil du være med til at fortsætte udviklingen af vores vigtige arbejde? Så har vi en spændende stilling som sikkerhedsrådgiver og konsulent med interesse for digitalisering og it.
Jammerbugt Kommune har gennem de seneste år arbejdet målrettet med udvikling informationssikkerhed og digitalisering i alle kommunens forvaltninger, og har i dag en veldrevet sikkerhedsfunktion. Det gode arbejde skal videreføres og udvides med nye initiativer, så vi i stadigt højere grad får integreret informations- og it-sikkerhed som en naturlig og ”selvfølgelig” del af det daglige arbejde i organisationen.
Vores nuværende sikkerhedsrådgiver skal i efteråret på barsel, så vi er på udkig efter en medarbejder, som det næste år kan varetage denne nøglerolle i kommunen, men som også kan indgå i afdelingens øvrige arbejde med informations- og it-sikkerhed samt digitalisering generelt.
Dine kompetencer
Vi er på udkig efter en dygtig formidler, der brænder for at give arbejdet med informationssikkerhed og digitalisering et menneskeligt ansigt. Det er vigtigt, at du kan skabe et fagligt overblik over informationssikkerhedsopgaven, men det er mindst lige så afgørende, at de lovbestemte sikkerhedsforpligtelser formidles og omsættes til rutiner eller opgaver, som ledere og medarbejdere finder enkle og meningsfulde at arbejde med som et led i at passe godt på kommunens og borgernes data.
Det er nødvendigt, at du kan arbejde struktureret, selvsikkert og overholde tidsfrister. Arbejdet består i konkrete opgaver med revision af retningslinjer, awareness omkring informationssikkerhed, håndtering af sikkerhedsbrud mv. Du skal ligeledes understøtte kommunens ledergruppe for informations- og it-sikkerhed samt kommunens eksterne databeskyttelsesrådgiver, og skal derfor være i stand til at skabe samarbejdsrelationer og processer, som gør dette muligt.
Du bliver en del af afdelingen Digitalisering, Borgerservice og Indkøb, hvor vi arbejder proces- og relations-orienteret i to teams. Du skal derfor være indstillet på et forpligtigende samspil med og i afdelingens fagområder, da arbejdet i høj grad foregår på tværs af områderne. Din rolle medfører, at du kommer til at deltage i og på sigt stå i spidsen for både mindre og større opgaver og projekter inden for både informationssikkerhed og digitalisering generelt. Vi har derfor en forventning om, at du har interesse i og god forståelse for digitalisering og it.
Opgaverne vil være varierede og samarbejdsfladerne store. Du får et tæt samspil med din koordinator og leder, da informations- og it-sikkerhed er en vigtig del af kommunens samlede digitaliseringsarbejde.
For at løse opgaverne, forventer vi, at du
- Har stærke formidlingsevner både mundtligt og skriftligt – kan omsætte regler og teknisk viden til let forståelig vejledning og information
- Er imødekommende og serviceorienteret – på alle niveauer i samarbejdet med brugerne
- Kan skabe overblik og arbejde struktureret – fx med sikkerhedsprocedurer, risikovurderinger og udarbejde dokumentation inden for området
- Har erfaring med eller interesse for informations- og it-sikkerhed – fx GDPR, databeskyttelse, ISO 27001 eller it-sikkerhed generelt
- Har erfaring med arbejde i projekter og gerne med projektledelse og -styring
- Har kendskab til arbejdet i en kommune eller anden politisk styret organisation
- Har en relevant uddannelse – gerne akademisk.
Vi tilbyder
En spændende og afvekslende stilling i en afdeling med 16 engagerede kolleger fordelt på to teams. Du bliver en del af en afdeling i udvikling, hvor vi har et uformelt arbejdsmiljø og lægger stor vægt på samarbejde og sparring.
Herudover får du med garanti
- Spændende opgaver, hvor du skal bringe dine kompetencer i spil
- Gode personlige og faglige udviklingsmuligheder
- En stor samarbejdsflade i kommunen som helhed
- Mulighed for at præge dit job og udviklingen af dit fagområde.
Generelt lægger vi vægt på kompetenceudvikling og deltager derfor i de kursus- og uddannelsesaktiviteter, vi har brug for, for at løse opgaverne inden for et område i udvikling.
Yderligere oplysninger
Dit faste arbejdssted er rådhuset i Aabybro. Da du skal en del rundt på kommunens arbejdspladser, er det nødvendigt, at du har kørekort. Der indhentes straffeattest inden endelig ansættelse.
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte sikkerhedsrådgiver, Nanna Holdgaard Meineche på telefon 41 91 29 84, eller teamleder for Digitalisering og It, Jacob Holst Pedersen på telefon 41 91 24 56.
Ansættelse sker efter gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Der er tale om en fast stilling på fuld tid og med tiltrædelse snarest muligt.
Vi forventer at gennemføre samtaler den 23. juni 2023.
Frist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest tirsdag den 20. juni 2023 kl. 12.00.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jammerbugtposten.dk