JOBANNONCE: Kontrolmedarbejder, fast stilling og fuldtid
Jammerbugt Kommune søger en kollega vores Kontrolteam snarest muligt. Så hvis du har erfaring med, og interesse i at undersøge og oplyse sager, hvor der er mistanke om socialt bedrageri, så er du måske vores ny kollega.
Indsatsen mod socialt bedrageri varetages af Kontrolteamet, som er organisatorisk placeret i vores Social-, Sundheds- og Beskæftigelsesforvaltning, fysisk placeret på Rådhuset i Brovst. Enheden består at to kontrolmedarbejder, som samarbejder med alle forvaltningsgrene, og som ofte løser opgaverne i samspil med sagsbehandlerne i de relevante forvaltninger. En af disse stillinger er ledig.
En væsentlig del af Kontrolteamets arbejde er at undersøge og oplyse sager, hvor der er mistanke om socialt bedrageri, og uberettiget udbetaling af offentlige ydelser. Der indhentes oplysninger i kommunale og offentlige registre, og der afholdes personlige møder med borgerne i form af partshøringsmøder med mere. En del af Kontrolenhedens arbejde består også af udgående virksomhedsbesøg og kontroller.
Vi arbejder i selvstyrende teams, hvorfor der er en høj grad af selvstændighed og medindflydelse i det daglige arbejde, og derfor ikke langt fra ord til handling. Tilgangen til borgere, arbejdsgiver, samarbejdspartere og hinanden er altafgørende for os, og derfor arbejder vi efter en strategi der betyder, at vi er respektfulde og gør det der giver mening, ud fra såvel et borgerperspektiv og en helhedsorienteret tilgang.
Vi forestiller os, at du kommer med en baggrund fra en lignende stilling, Politi, SKAT eller anden relevant baggrund.
Herudover lægger vi vægt på, at du
- Har lyst og evne til at tilegne dig kendskab til relevant lovgivning
- Er god til at samarbejde på tværs af faggrupper og forvaltninger, både internt og eksternt
- Kan arbejde opsøgende, systematisk og helhedsorienteret
- Er erfaren IT-bruger
- Har kendskab til det socialfaglige og beskæftigelsesrettede område
- Det er en fordel, hvis du kan læse og forstå regnskabsmateriale
Af hensyn til arbejdets karakter, lægger vi vægt på, at du
- Er afklaret omkring myndighedsrollen, såvel fagligt som etisk
- Har gode samarbejdsevner og er dygtig til kommunikation, både mundtligt og skriftligt
- Har lysten til og kan lide kontakten med borgere fra forskellige samfundslag og kan tilpasse sin kommunikation herefter
- Kan skabe et værdigt og respektfuldt møde med borgeren
- Kan indgå i, og være en del af, et team
- Kan bidrage selvstændigt, systematisk og målrettet
- Har mod på, og ikke mindst lyst til, at være med til at forme kontrolenheden og tilrettelægge din egen funktion
Vi tilbyder
- Alsidige og spændende arbejdsopgaver, der giver mulighed for stor selvstændighed i fht. opgaveløsning samt faglig og personlig udvikling
- Gode kolleger på et tre mandskontor
- Rig mulighed for faglig sparring
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast stilling til besættelse snarest og arbejdstiden er på 37 timer om ugen.
Lønnen fastsættes efter forhandling med din faglige organisation og principperne i Ny Løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer og funktion.
Der indhentes straffeattest ved tilbud om ansættelse.
Yderligere information
Hvis du vil høre mere om stillingen og det konkrete arbejde, er du velkommen til at kontakte leder Inger Poulstrup på mail inp@jammerbugt.dk eller på telefon 41 91 21 61 eller Tine Borring Frederiksen fra Kontrolteamet på mail tbf@jammerbugt.dk eller på telefon 41 91 22 59.
Hvis du gerne vil vide mere, om hvilke kompetencer en kontrolmedarbejder kan have, kan du læse KL og HK´s fælles rapport om ”kompetenceprofil for kommunale kontrolmedarbejdere”, se link: Kompetenceprofiler til videre formidling_0.pdf (vpt.dk)
Ansøgningsfrist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 1. september 2023 kl. 12:00. Ansættelsessamtaler afholdes den 25. september.
Det er kun ansøgninger der modtages elektronisk via Kommunens ansøgningssystem, som kommer i betragtning.