Jammerbugt Kommune har fået andenpladsen i en måling af tilfredsheden med den kommunale service landet over. Det viser en undersøgelse foretaget af analyseinstituttet EPSI Rating.
Alle kommuner arbejder hver dag på at yde den bedste service til kommunens borgere. Analyseinstituttet EPSI Rating har undersøgt, hvor god servicen i kommunerne egentlig er – ifølge borgerne i kommunen.
Instituttet har spurgt borgerne i 88 af landets 98 kommuner om deres tilfredshed med den kommunale service. Og om de kan anbefale andre at flytte til kommunen.
Ud fra denne undersøgelse er kommunerne blevet rangeret i en top 10:
1. Gentofte: 77,2
2. Jammerbugt: 76,4
3. Rødovre: 75,7
4. Herlev: 74,8
5. Frederiksberg: 74,7
6. Brøndby: 74,7
7. Morsø: 74,6
8. Struer: 73,9
9. Furesø: 73,4
10. Gladsaxe: 73,1
En score under 60 betragtes som en lav rating. Mellem 60 og 75 betragtes som værende tilfredsstillende, mens scores på 75 og over betragtes som meget høje.
Flot placering som vækker stolthed
Borgmester Mogens Christen Gade ser med glæde på Jammerbugt Kommunes placering.
”Vi er naturligvis stolte over den her flotte placering. Alle kommunens ansatte arbejder hver dag for, at vi som kommune leverer den bedste service til borgerne, og derfor betyder det også meget at se Jammerbugt placeret så flot. Særligt når rangeringen er baseret på svar fra dem, som er hele omdrejningspunktet for kommunens arbejde med den gode service – nemlig borgerne”, siger borgmester Mogens Christen Gade.
Om undersøgelsen
EPSI Rating har siden 2001 foretaget målinger af borgertilfredsheden i det offentlige, herunder bl.a. borgernes tilfredshed med de kommunale services, og siden 2014 har instituttet foretaget denne konkrete undersøgelse af borgernes tilfredshed med kommunens service samt om borgerne kan anbefale kommunen. Denne gang er der udført omkring 6077 telefoninterviews i perioden august til oktober 2020. Respondenterne for undersøgelsen udgøres af personer mellem 18 og 79 år, der er bosat i Danmark.
EPSI Rating Danmark er en del af EPSI Rating Group, der udfører uafhængige og regelmæssige målinger af kundetilfredshed i forskellige brancher i de nordiske lande og i flere andre europæiske lande.