Jammerbugt Kommune tilbyder igen influenzavaccination til alle medarbejdere
For at forebygge sygdom og sikre en stabil drift i vintermånederne tilbyder Jammerbugt Kommune igen i år alle medarbejdere gratis influenzavaccination, inden sæsonen går i gang.
Gratis vaccine til alle medarbejdere har været et tilbud i kommunen de seneste par år. Erfaringen er, at det er med til at reducere sygefraværet i de mørke og kolde måneder, hvor hele afdelinger ellers kan blive ramt, når smitten florerer.
Borgmester Morgens Christen Gade understreger, at ordningen er en vigtig prioritering:
”Når vi tilbyder vaccination til vores medarbejdere, er det ikke kun til gavn for den enkelte. Det er også med til at beskytte de borgere, vi er i kontakt med hver dag, og samtidig mindske risikoen for sygefravær. Det er en investering i både vores fælles sundhed og kommunens økonomi”.
Vaccinationerne tilbydes i løbet af efteråret, og medarbejderne får nærmere information via interne kanaler.


