Hjælp til pressede energikunder i Norlys: Nu kan en del af regningen udskydes
Energikunder i Norlys kan nu indefryse deres energiregninger. Også dele af oktoberregningen kan udskydes, hvis den tilmeldes senest den 7. november.
Indefrysningsordningen, der betyder, at kunderne kan udskyde dele af deres energiregning, er nu trådt i kraft. De energiregninger, som kunderne får fra nu og frem til 31. oktober 2023, er en del af ordningen. Det betyder, at kunderne kan udskyde de dele af regningen, der er omfattet af ordningen, i op til fem år.
Mens Norlys har afventet detaljerne i ordningen fra myndighederne, har Norlys holdt acontoregningerne på el for oktober, november og december tilbage. Norlys har nu fået grønt lys fra myndighederne til, at også de regninger kan indefryses.
– Det er vigtigt for os at gøre alt, hvad vi kan, for at hjælpe vores kunder som i forvejen er pressede af de meget høje energipriser. Derfor er vi glade for, at også oktoberregningen er omfattet af ordningen, siger Mads Brøgger, der er direktør for Norlys’ energiforretning.
Ønsker kunderne at benytte indefrysningsordningen for oktoberregningerne, skal de ikke betale regningen men tilmelde sig indefrysningsordningen via vores hjemmeside senest den 7. november 2022.
16 nye medarbejdere er klar til at hjælpe
For at kunne hjælpe kunderne bedst muligt har Norlys ansat 16 nye medarbejdere, der er dedikeret til at håndtere indefrysningsordningen.
– Sammen med vores it-leverandør har vi den seneste månedstid knoklet for at kunne blive klar. Det vigtigste for os har været at have en tilmeldingsløsning til kunderne klar her til den 1. november. Derfor er det dejligt, at vi nu kan sige, at vi er klar, siger Mads Brøgger.
Ønsker man at tilmelde sig indefrysningsordningen, skal det gøres her: https://norlys.dk/kundeservice/el/indefrysningsordning