DEBAT: Kampen mod mastodonterne
AF Leif Søborg Madsen Bekkasinvej 10, Kaas 9490 Pandrup
Jeg er frivillig hos Ældresagen i Pandrup Lokalafdeling og hjælper medlemmer med deres IT-problemer. I flere omgange har jeg ydet hjælp hos et ældre ægtepar.
I 2022 var de i Bilka for at handle. Her stod et par raske svende fra Norlys, som overtalte ægteparret til at skifte leverandør fra Yousee til Norlys. Så langt så godt. Borgeren forsøgte i næsten to år, uden held, at komme ud af sin aftale med Yousee. Hvilket har betydet at borgeren i to år har betalt abonnement for internet – telefoni og tv til begge leverandører. I perioden fra 2022 og indtil juli 2024 har den pågældende pr kvartal betalt ca. kr. 3000,-, til Yousee, for ingenting.
Jeg kontaktede Yousee i maj i år og senere i juli og endelig lykkedes det at få deres abonnement opsagt.
Yderligere har Yousee opkrævet kr. 5100,- for det gamle udstyr.
Jeg har i flere omgange været i kontakt med Yousee og den første du møder er Chatbotten Josefine og kan du komme forbi hende, så er det som at vinde i lotteriet. (Hun burde være fyret for længst, utrolig dårlig service)
Jeg kan godt forstå at der er mange ældre borgere der opgiver.
Yousee`s ansatte har absolut ingen forståelse for sagen/problematikken, tværtimod.
Forelagt sagen for Norlys er der bestemt heller ingen forståelse herfra.
Norlys undskylder sig med at i 2022 havde de ikke implementeret ydelsen, hvor den nye udbyder opsiger aftalen med den tidligere.
Jeg har på et tidspunkt givet info vedr. sagen til Nordjyske, men det havde åbenbart ingen interesse i at bore i den sag. Men jeg synes at alle skal tjekke trustpilot.dk for at se anmeldelserne af de to udbydere. Der er meget stor utilfredshed med den service der ydes fra begge leverandører. Hos Yousee kundeservice – giver 88% af anmelderne 1 stjerne. Og hos Norlys er det ikke meget bedre. Så hold jer langt væk fra de to udbydere.