ForsideAabybroFriskhed slår pris, når nordjyderne vælger frugt og grønt

Friskhed slår pris, når nordjyderne vælger frugt og grønt

Friskhed slår pris, når nordjyderne vælger frugt og grønt

På trods af stigende dagligvarepriser, viser en ny undersøgelse fra 365discount, at friskhed vægtes højere end pris, når danskere i Nordjylland vælger frugt og grønt. Ifølge undersøgelsen ønsker mere end halvdelen at spise mere frugt og grønt, end de gør i dag, men faktorer som manglende inspiration, prisniveau og sortiment spiller en rolle, når vi skal lægge flere sunde varer i indkøbskurven.

Friske agurker og tomater er vigtigere end prisen på dem.

Det mener borgerne i Region Nordjylland ifølge en ny undersøgelse fra discountkæden 365discount, Her angiver 78 % af de adspurgte, at friskhed er den vigtigste faktor, når de vælger frugt og grønt. Dermed vægtes friskheden i grøntafdelingen markant højere end pris (61 %) og økologi (31 %), når det afgøres om, der skal frugt og grønt i indkøbskurven.

Hos 365discount nikker man genkendende til kundernes præferencer og har det seneste år investeret massivt i at forbedre kvaliteten af frugt og grønt i kædens butikker.

“Når kunderne vælger frugt og grønt, er det ikke kun prisen, der tæller – de forventer også både høj kvalitet og variation. Hos 365discount er vores mål at gøre sunde valg lettere for alle. Derfor arbejder vi målrettet på at øge friskheden og kvaliteten i vores sortiment, samtidig med at vi sikrer gode priser,” siger Kasper Heidelbach regionschef hos 365discount.

365discount har bl.a. øget antallet af grønne kvalitetsrunder i frugt- og grøntafdelingerne og optimeret indkøbsmængder for at opretholde et højt friskhedsniveau i alle butikker i Nordjylland.

“Med en kundetilfredshed, der nu er over 80 procent, er vi inspireret og motiverede til at styrke kvaliteten i vores frugt- og grøntafdelinger,” siger regionschefen.

Vil gerne hjælpes til sunde valg
Undersøgelsen viser også, at et flertal af Nordjyllands borgere (62 %) gerne vil spise mere frugt og grønt, end de gør i dag. For mange står prisen (37 %) og faste vaner (31 %) i vejen for de sunde intentioner. Herudover mener 49 % af de adspurgte , at de ikke får nok støtte til at træffe grønne og sunde valg, når de handler.

Ifølge Kasper Heidelbach vil man fortsætte arbejdet med at udvikle løsninger, der hjælper kunderne i Nordjylland med at vælge sundt – både gennem lave priser og et bredt udvalg af friske produkter.”Vores grønne farve repræsenterer vores fokus på sundhed. Vi stræber efter at hjælpe danskerne med at træffe sundere valg og dermed styrke folkesundheden. Det er udfordrende, at mange danskere føler, at prisen hindrer dem i at spise sundt. Derfor vil vi være en del af løsningen ved at tilbyde friske kvalitetsprodukter til priser, der er tilgængelige for flere, og gøre det nemmere for vores kunder at inkludere mere frugt og grønt i deres dagligdag,” siger Kasper Heidelbach regionschef fra 365discount.

- Annonce -

SENESTE ARTIKLER