ForsideSponsorerede artiklerGuide: Sådan kan SEO, CRO og annoncer hjælpe din virksomhed

Guide: Sådan kan SEO, CRO og annoncer hjælpe din virksomhed

Sponseret: SearchComet

Hvordan konkurrerer du med større virksomheder online? Hvis du ikke har de store ressourcer til at smide penge efter betalt annoncering via Google Ads, Bing Ads, Facebook Ads eller LinkedIn Ads, kommer du hurtigt bagud sammenlignet med konkurrenter med større marketingbudgetter. Men ved at søge hjælp fra et marketing bureau kan du få mere værdi for pengene og tiltrække kunder – selv uden annoncering.

Hvordan får du mere trafik til din side?

Online markedsføring kan, hvis vi fokuserer på det at få potentielle kunder til at besøge din side, bestå af komponenter som betalt annoncering og søgemaskineoptimering, hvilket også kaldes SEO. Hvor du med betalt annoncering køber dig til en bedre (læs: højere) placering i søgeresultater, så er SEO en metode til helt naturligt at skubbe din webside frem i søgeresultater på fx Google eller Bing.

Brug søgeordsanalyser flittigt

SEO består af en række trin, der blandt andet munder ud i, at du laver indhold til din side, som indeholder de ord, folk søger på, når de er på udkig efter dine produkter. Indhold kunne fx være blogindlæg, men også blot produktbeskrivelser eller en bedre ”Om os”-sektion. Som det første trin ved SEO skal brugeradfærd undersøges, så du lærer, hvilke søgeord dine kunder og potentielle kunder bruger, når de leder efter dine produkter, services eller ydelser. 

SEO er en god investering på langt sigt

Når først en søgeordsanalyse er lavet, er du godt på vej, hvad angår at lave digital markedsføring, der batter. SEO erstatter ikke betalt annoncering, men tjener som et supplement til det. SEO er den bedste investering på langt sigt, da betalt annoncering ofte er PPC, altså pay-per-click, mens du ikke skal af med nogen penge, når folk klikker et link i søgeresultater, der naturligt har fået sin placering.

Besøgende skal konverteres til kunder

Nu har vi snakket en del om det at få folk ind på din side, som om det var alt, der hører til digital marketing. Men talrige aspekter hører med til det at lave god online marketing, hvor CRO kan være næste skridt, når du har sikret dig, at folk bliver lokket ind på din side. CRO, eller konverteringsoptimering, undersøger også brugeres adfærd og har som mål at sikre, at besøgende på din side bliver kunder. 

Hvilke redskaber bliver brugt til CRO?

Hvordan laver et digital bureau så CRO? Denne type optimering kan bestå af flere delelementer, hvor Google Analytics bruges til at få indblik i brugeradfærd sammen med andre analyseredskaber til sociale medier og konkurrerende søgemaskiner som Bing. Forhindringer, brugere oplever, når de besøger din side, kan du få kortlagt. Heatmaps af brugeres færden på din side bliver også gransket.

Få flere værktøjer til online marketing hos et bureau

Al denne tale om SEO, CRO og betalt annoncering er alt sammen bare for at introducere tre af de værktøjer, du har til din rådighed, når du vil nå flere på nettet og få flere købere. Værktøjskassen er dog større, og ved at få hjælp, fx hos et bureau som SearchComet linket til ovenfor, bliver du klogere.

- Annonce -

SENESTE ARTIKLER