500.000 danskere får nu mulighed for at få gratis adgang til privat online lægehjælp – også om aftenen og i weekenden. Topdanmark tilbyder sine kunder den nye service ‘Sundhedshjælp’ som et fleksibelt supplement til de offentlige praktiserende læger.
Topdanmark har netop lanceret konceptet ‘Sundhedshjælp’, der giver selskabets forsikringskunder to nye sundhedsservices. Kunderne kan få adgang til at få en online konsultation med en dansk læge alle ugens dage kl. 6 – 21, og de har også mulighed for at få en ekstra lægefaglig ekspertvurdering – en såkaldt second opinion – af deres sygdom fra førende internationale eksperter.
“Der er en klar bevægelse i forsikringsmarkedet, hvor det bliver afgørende udover de almindelige forsikringsprodukter at kunne levere services, som giver kunderne værdi i hverdagen. Vores kunder får nu adgang til en attraktiv sundhedsservice med kort ventetid til at få en lægekonsultation og lange åbningstider alle ugens dage”, siger Carsten Elmose, divisionsdirektør for privatkunder i Topdanmark.
500.000 forsikringskunder kan få adgang til Sundhedshjælp
Den nye service er gratis for kunderne. Eneste krav for at kunne bruge Sundhedshjælp er, at kunden har en indboforsikring samt mindst én anden privatforsikring (hus- ulykke- børne- bil- motorcykel- eller fritidshus-forsikring) hos Topdanmark. Sundhedshjælpen kan bruges gratis uden begrænsninger og af alle personer i kundens husstand.
“Som forsikringsselskab ønsker vi ikke kun at sikre vores kunder økonomisk, når de får skader. Vi er der også for at hjælpe dem med at beskytte deres helbred. Vi ser det som en game-changer i forsikringsmarkedet, at vi nu går bredt ud til vores kunder og gratis tilbyder Sundhedshjælp. Vi forventer, at det både vil styrke de gode relationer til vores mange loyale kunder og tiltrække nye kunder”, siger Carsten Elmose.
Et fleksibelt supplement
Topdanmarks kunder har efterspurgt muligheden for fleksible sundhedsydelser, og det bliver nu imødekommet med lanceringen af Sundhedshjælp. Kunderne skal hverken kontakte Topdanmark eller deres praktiserende læge, men kan booke tid døgnet rundt direkte i Sundhedshjælp-app’en. På den måde skal Sundhedshjælp alene fungere som et fleksibelt supplement til de praktiserende læger.
“Vores kunder efterspørger i høj grad ydelser inden for sundhedsområdet, hvor vi med Sundhedshjælp nu styrker vores position markant. Sundhedshjælp stiller læger og førende internationale eksperter til rådighed for vores kunder, når de har mest brug for det. Vi ser Sundhedshjælp som et godt supplement til de almindelige praktiserende læger, hvor vi kan give vores kunder en ekstra fleksibilitet og service”, siger Carsten Elmose, divisionsdirektør for privatkunder i Topdanmark.
Topdanmarks har indgået en aftale med det amerikanske telemedicinselskab Teladoc, som fremover skal stå for at levere Sundhjælp til Topdanmarks kunder. Teladoc har over 4.000 medarbejdere i hele verden og tilbyder virtuel sundhedspleje til patienter på tværs af 130 lande. I Danmark har de et hold af danske læger, som er specialiseret i almen medicin.
Fakta – Sundhedshjælp
Topdanmarks Sundhedshjælp tilbyder to services til kunderne:
1. Tal med en læge online – også aften og weekend
- Et hold af danske læger sidder klar til at hjælpe kunden alle dage mellem kl. 6 og 21
- De kan hjælpe ved milde sygdomstilfælde som fx influenza, allergier eller hudproblemer, men også ved mere alvorlige sygdomstilfælde
- Lægen kan undersøge kunden, udstede recepter, henvise til en speciallæge mv. – præcis som kundens egen praktiserende læge
- Kunden er garanteret hurtig og nem lægehjælp, uanset hvor i verden kunden befinder sig
- Det hele foregår fra en app på mobil eller tablet – hvorfra kunden taler med lægen (via telefon eller videosamtale)
- Kundens journal mv. bliver gemt i appen og kan deles med læger og specialister i det offentlige
2. Få en ekspertvurdering fra førende eksperter
- Kunden kan også blive henvist til førende internationale eksperter for en uvildig vurdering – også kaldet en second opinion – fx hvis kunden har fået konstateret en sygdom eller er i tvivl om den behandling, som kunden er i gang med
- Kunden modtager den uvildige vurdering på dansk, når dialogen afsluttes
- Den uvildige vurdering vil kunden kunne tage med til egen læge – eventuelt med bistand fra sin virtuelle Sundhedshjælpslæge