Under overskriften ”Meget mere end bare en julegave ude vestpå” ønsker turistorganisationen Destination Nordvestkysten at slå et slag for og skabe ekstra opmærksomhed omkring de mange fantastiske og unikke oplevelser, der findes langs Nordvestkysten, som også kan bruges som julegaveideer.
Turistoplevelserne skal gerne komme til at fylde godt under juletræet i de danske hjem i år, så derfor er der under den eksisterende markedsføring omkring julemånedens mange aktiviteter igangsat endnu et kampagnespor, der går på at give unikke og mindeværdige oplevelser som julegave.
Link til kampagnen: www.visitnordvestkysten.dk/nordvestkysten/inspiration/meget-mere-end-bare-en-julegave-ude-vestpaa
”Især i år, hvor Corona har sat sit tydelige præg på turistbranchen, vil det være en særlig god ide at støtte op omkring turisterhvervet og benytte lejligheden til at finde en oplevelsesgave, der med garanti vil vække begejstring hos modtageren og samtidig støtte det lokale erhverv”, siger Peter Krusborg Pedersen, CEO i Destination Nordvestkysten.
Unikke oplevelser til danskerne
Nordvestkysten er fuld af spændende oplevelser og mange af dem i en helt enestående natur, som vil gøre sig utrolig godt som en personlig og anderledes julegave. Dejlige oplevelser er med til at skabe vidunderlige minder, der beriger både dig og dine nærmeste.
Derfor kan du finde både surferkurser, vestkystsafari i Landrover, guidet tur på mountainbike eller Puch Maxi, sælsafari, whiskysmagning, unikke og anderledes overnatningsmuligheder, østerssafari eller entrebilletter til spændende, imponerende og sjove attraktioner for både børn og voksne.
Kampagnen er samtidig en del af den nationale kampagne – Meget mere end bare Danmark, som rullede over Danmark hen over sommeren. I samme koncept er der nu lavet en julevariant under navnet: ”Meget mere end bare en julegave”. https://www.megetmereendbare.dk/
Den skaber opmærksomhed i hele Danmark blandt andet i form af TV-spot, influencers, landsdækkende avisannoncering mm.
LINK TIL TV-spot her: https://youtu.be/hqGR74P7B08
Taktisk vil vi lokalt gerne placere os i slipstrømmen af den nationale kampagne, for at få højst udbytte, da den skaber stor rækkevidde og opmærksomhed på landsdækkende niveau.
Derfor har Destination Nordvestkysten i denne forbindelse rakt ud til turisterhvervet, for at profilere deres oplevelse igennem kampagnen, og det har en lang række oplevelsesaktører takket ja til. Det har skabt en spændende inspirationside, hvor alle kan hente gode ideer til oplevelsesgaver, der skal lægges under juletræet i år.
For at skabe yderligere opmærksomhed kører der samtidig konkurrencer på de sociale medier på VisitNordvestkystens Facebook-side, hvor alle de spændende oplevelser også kan vindes. Der er både nye præmier og nye vindere hver dag, og er man ikke lige en af de heldige vindere, så er det altså også muligt at købe oplevelsen.
Den lokale kampagne bliver også bakket op med digital annoncering og nyhedsbreve, for at skabe mest mulig opmærksomhed.